RYCHNOVSKÝ, Boris. BOV v didaktice zoologie. In Pavlasová, L. (ed.) Trendy v didaktice biologie. 2014. ISBN 978-80-7290-787-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název BOV v didaktice zoologie
Název anglicky IBSE in Didactic of Zoology
Autoři RYCHNOVSKÝ, Boris.
Vydání Pavlasová, L. (ed.) Trendy v didaktice biologie, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7290-787-8
Klíčová slova česky Badatelsky orientovaná výuka; hodnocení; učebnice Přírodopisu
Klíčová slova anglicky Inquiry Based Science Education; assessment; textbook of Natural History
Změnil Změnil: doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc., učo 267. Změněno: 24. 10. 2014 12:21.
Anotace
Metody „Badatelsky orientované výuky“ (BOV) jsou v průběhu studia přírodopisu na PdF MU aplikovány v jednotlivých studijních předmětech jak v bakalářském tak i magisterském studiu. Jsou častou studijní strategií odborné přípravy v jednotlivých odborných předmětech včetně zoologických. Nejvýrazněji jsou uplatňovány v průběhu terénních cvičení. Mnohé úkoly BOV integrujeme se zážitkovou pedagogikou. Strategie BOV byla na PdF MU úspěšně aplikována i do didaktické oblasti studia Přírodopisu. V rámci Didaktiky zoologie je před studenty postaven zjednodušený úkol: hodnocení učebnic Přírodopisu pro ZŠ podle zoologického obsahu. Nedílnou součástí je kromě zhodnocení prezentace vyšších taxonů živočichů podle vytčených kritérií i hodnocení ekosystémového přístupu jednotlivých učebnicových řad. Podle kvantitativního hodnocení kapitol jednotlivými studenty vyplynou pozitiva a nedostatky jednotlivých učebnic a celých řad. Výsledkem předmětu je hlubší poznání všech nabízených řad učebnic Přírodopisu pro ZŠ (a nižší ročníky gymnázií), jejich zoologicko-ekologické vhodnosti a didaktické využitelnosti pro výuku Přírodopisu.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 13:36