2014
Digitální generace a proměny učebního prostředí
ZOUNEK, JiříZákladní údaje
Originální název
Digitální generace a proměny učebního prostředí
Název anglicky
Digital generation and transformation of the learning environment
Autoři
Vydání
4. ročník interdisciplinární studentské vědecké konference doktorandů FPE, 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
digital generation; learning environment; learning; informal learning; digital natives; digital immigrants;
Klíčová slova anglicky
digitální generace; učení; učební prostředí; digitální imigranti; digitální domorodci; informální učení;
Změněno: 17. 12. 2014 11:37, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Přednáška se zaměřuje na problematiku učení (se) současné generace studentů. V rámci přednášky bude diskutován koncept „digitálních domorodců“ a „digitálních imigrantů“ (M. Prensky) včetně významu těchto myšlenek pro oblast vzdělávání. Z těchto úvah se odvíjí téma proměn v chápání učebního prostředí dnešních studentů, v němž se prolíná tradiční (fyzické) prostředí, ale i prostředí virtuální. Stále důležitější roli sehrává tzv. osobní učební prostředí studenta, které je v době digitálních technologií velmi flexibilní, protože studenti jsou schopni upravit si celou řadu nástrojů podle svých představ či preferovaných stylů učení. Prolínání různých učebních prostředí a dostupnost digitálních technologií vede k proměně náhledu na školu a školní prostředí. To již není vnímáno jako jediné místo k učení, ale jedno z mnoha možných učebních prostředí. Z tohoto důvodu je nutné věnovat pozornost nejenom učení (se) ve školním prostředí (formálnímu učení), ale i učení mimo školu, tj. učení informálnímu.
Anglicky
The lecture focuses on the problem of learning current generation of students, their learning environment, formal and informal learning. School is no longer perceived as the only place to learn, but one of many possible learning environments.