p 2014

Digitální technologie ve školách a procesy běžící na pozadí

ZOUNEK, Jiří

Základní údaje

Originální název

Digitální technologie ve školách a procesy běžící na pozadí

Název anglicky

Digital technologies in schools and processes running in the background

Autoři

Vydání

Odborný seminář Ředitel ve škole 21. století, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

digital technologies; school;school culture; innovation; teachers

Klíčová slova anglicky

digitální technologie; školy; kultura školy; inovace; učitelé
Změněno: 17. 12. 2014 11:38, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

V originále

Autor se v přednášce zaměřuje nejenom na témata, která „hýbou současnými školami“, ale zejména na témata a „procesy běžící na pozadí“. Termín „procesy běžící na pozadí“ je známý spíše z oblasti počítačů. I v životě škol však lze najít procesy, které nejsou tak viditelné (utváření kultury školy, přístup školy k inovacím aj.), ale mají velký vliv na implementaci digitálních technologií do škol. Protože tyto procesy nejsou příliš „vidět“, existuje nebezpečí jejich přehlédnutí či podceňování. Autor se proto zaměří na některé takové procesy a ukáže, jaký mohou mít vliv na začleňování digitálních technologií do škol, a to jak v negativním tak i v pozitivním slova smyslu.

Anglicky

The author will focus not only on topics that "move current schools", but in particular topics and "processes running in the background". The term "processes running in the background" is better known in the field of computers. Even in school life you can find processes that are not so visible (shaping school culture, approach to innovation etc.). But they have a big influence on the implementation of digital technologies in schools. Because these processes are not "seen", there is a danger of overlooking or underestimating. The author will focus on some of these processes and show how they can affect the integration of digital technologies in schools, both in negative and positive sense.