2014
Routes, paths and intersections of art and education
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Routes, paths and intersections of art and education
Název česky
Trasy , cesty a průsečíky výtvarného umění a edukace
Autoři
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
International Conference for Academic Disciplines American University of Roma Italy, 2014
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00077007
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
výchova umění inovace mezioborovost
Klíčová slova anglicky
education art innovation interdisciplinarity
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 30. 3. 2015 13:22, doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
V originále
This paper presents the results of qualitative research into the interfaces of the development of fine arts and education, performed in the years 2013-14 at the Department of Art Education of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, in the Czech Republic. Examples of artworks and educational events and projects of artists who are also teachers at the university (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masaryk University, Brno) were selected to monitor the analogies, lasting relations and systemic links between the “past”, “present” and “future” of art and education. Art here includes both physical pieces as well as conceptual and intermedial works.
Česky
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního akčního výzkumu styčných ploch vývoje výtvarného umění a edukace, realizovaného v letech 2013 – 14 na katedře výtvarného umění PdF Masarykovy university v Brně v České republice. Na příkladech vybraných uměleckých děl a pedagogických akcí a projektů těch umělců, kteří jsou zároveň učiteli na vysoké škole (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masarykova univerzita Brno), byly sledovány analogie, trvalé souvislosti a systémová spojení mezi „minulým“, „přítomným“ a „budoucím“ v umělecké tvorbě a v edukaci. Přičemž tvorbou se zde rozumí kromě fyzických děl i díla konceptuální a intermediální.
Návaznosti
MUNI/A/0928/2013, interní kód MU |
|