k 2014

Routes, paths and intersections of art and education

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Routes, paths and intersections of art and education

Název česky

Trasy , cesty a průsečíky výtvarného umění a edukace

Autoři

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

International Conference for Academic Disciplines American University of Roma Italy, 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00077007

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

výchova umění inovace mezioborovost

Klíčová slova anglicky

education art innovation interdisciplinarity

Příznaky

Mezinárodní význam

Anotace

V originále

This paper presents the results of qualitative research into the interfaces of the development of fine arts and education, performed in the years 2013-14 at the Department of Art Education of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, in the Czech Republic. Examples of artworks and educational events and projects of artists who are also teachers at the university (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masaryk University, Brno) were selected to monitor the analogies, lasting relations and systemic links between the “past”, “present” and “future” of art and education. Art here includes both physical pieces as well as conceptual and intermedial works.

Česky

Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního akčního výzkumu styčných ploch vývoje výtvarného umění a edukace, realizovaného v letech 2013 – 14 na katedře výtvarného umění PdF Masarykovy university v Brně v České republice. Na příkladech vybraných uměleckých děl a pedagogických akcí a projektů těch umělců, kteří jsou zároveň učiteli na vysoké škole (Hana Stehlíková Babyrádová, Petr Kamenický, Radek Horáček, Masarykova univerzita Brno), byly sledovány analogie, trvalé souvislosti a systémová spojení mezi „minulým“, „přítomným“ a „budoucím“ v umělecké tvorbě a v edukaci. Přičemž tvorbou se zde rozumí kromě fyzických děl i díla konceptuální a intermediální.

Návaznosti

MUNI/A/0928/2013, interní kód MU
Název: Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění (Akronym: Trasy)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum analogií historických aspektů a současných inovativních tendencí v edukaci a v umění, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty