KRÁTKÝ, Jan, John J. MCGRAW, Dimitrios XYGALATAS, Panagiotis MITKIDIS a Paul REDDISH. 3-dimensional agent representations increase generosity in a naturalistic setting. In ICSR Conference and General Assembly: "Relgion Explained? The Cognitive Science of Religion after Twenty-Five Years", Brno, 20-22 June 2014. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název 3-dimensional agent representations increase generosity in a naturalistic setting
Název česky Trojrozměrné reprezentace aktérů v přirozeném prostředí zvyšují štědrost
Autoři KRÁTKÝ, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), John J. MCGRAW (840 Spojené státy), Dimitrios XYGALATAS (300 Řecko), Panagiotis MITKIDIS (300 Řecko) a Paul REDDISH (826 Velká Británie a Severní Irsko).
Vydání ICSR Conference and General Assembly: "Relgion Explained? The Cognitive Science of Religion after Twenty-Five Years", Brno, 20-22 June 2014, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00077023
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky rozhodování; reprezentace aktérů; materiální artefakty
Klíčová slova anglicky decision making; agent representations; material artifacts
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 1. 3. 2015 23:40.
Anotace
One particularly common and salient aspect of the environment involves cues related to intentional agents, whether they be our conspecifics, non-human species or supernatural beings. A number of studies have found that exposing participants to cues of agency increase prosocial or cooperative behavior. In two separate studies, we investigated the role dimensionality plays in priming inferences of agency. In contrast with previous studies utilizing 2-dimensional images, 3-dimensional representations share many more morphological elements with real life agents which may enhance the salience of the cues. Higher activation of agency detection, in turn, ought to trigger stronger reputational concerns and thus further amplify prosocial behaviour.
Anotace česky
Jedním z běžných a významných aspektů našeho žitého prostředí jsou vjemy náležející k intencionálním aktérům, tyto zahrnují lidi, zvířata i reprezentace nadpřirozených osobností. Předcházející studie ukázaly, že lidé vlivem vjemů aktérství jednají štědřeji, počestněji či jinak dbají na vlastní reputaci v sociálním prostředí. Dvě po sobě jdoucí studie, které prezentujeme zkoumaly roli dimenzionality na sílu vlivu těchto zobrazení aktérů. V kontrastu s předešlými studiemi jsme tak použili kontrast mezi dvojrozměrnými a trojrozměrnými vyobrazeními. Výsledkem je zvýšená působivost těchto vjemů, která patrně pramení z většího množství morfologických prvků trojrozměrných předmětů, vede výraznější měrou k aktivaci detekce aktérství a tím pádem také k vyšší míře prosociálního jednání.
Návaznosti
EE2.3.20.0048, projekt VaVNázev: Laboratoř pro experimentální výzkum náboženství
VytisknoutZobrazeno: 3. 8. 2024 16:20