2014
Metodologické otázky výzkumu každodenního života základní školy v období normalizace (s využitím orální historie)
ZOUNEK, Jiří a Michal ŠIMÁNĚZákladní údaje
Originální název
Metodologické otázky výzkumu každodenního života základní školy v období normalizace (s využitím orální historie)
Název anglicky
Methodological questions of research of everyday life of elementary schools in the normalization (using oral history)
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí) a Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Škola a vzdělání v soudobých dějinách, Praha, 29. 10. 2014, 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00074017
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
orální historie; dějiny školství; normalizace; socialistická škola; výzkum
Klíčová slova anglicky
oral history; primary schools; normalization; history of education; research
Štítky
Změněno: 25. 3. 2015 12:55, Mgr. Michal Šimáně, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je představit výzkumný projekt s názvem „Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství“ (realizován s podporou GAČR, č. 14-05926S). Autoři v úvodu představí zaměření a východiska výzkumu. Hlavní část příspěvku pak bude věnována metodologickým otázkám výzkumu včetně postavení orální historie v metodologii dějin pedagogiky a školství v ČR.
Anglicky
The aim of this paper is to present a research project called "Everyday life of basic schools in the normalization period as seen by teachers: Applying oral history to research in history of contemporary education". The main part of the paper will be devoted to methodological issues.
Návaznosti
GA14-05926S, projekt VaV |
|