ŠULKOVÁ, Petra a Iva BUREŠOVÁ. Osobnosť a nákupné štýly u mladých dospelých. In Seitl, Martin; Vavrysová, Lucie. Psychologie práce a organizace 2013. Sborník mezinárodní konference. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013, s. 119-127. ISBN 978-80-244-3916-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Osobnosť a nákupné štýly u mladých dospelých
Název anglicky Personality and shopping styles in young adults
Autoři ŠULKOVÁ, Petra (703 Slovensko, garant, domácí) a Iva BUREŠOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vydání. Olomouc, Psychologie práce a organizace 2013. Sborník mezinárodní konference. od s. 119-127, 9 s. 2013.
Nakladatel Univerzita Palackého
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW Sborník příspěvků z konference Psychologie práce a organizace (pdf)
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00077059
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-244-3916-7
Klíčová slova anglicky shopping styles; personality psychological characteristic; young adults
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D., učo 15694. Změněno: 31. 3. 2015 12:03.
Anotace
Cieľom tejto výskumnej štúdie bola explorácia možných súvislostí medzi vybranými osobnostnými charakteristikami a nákupnými štýlmi v oblasti módy u osôb v období mladej dospelosti (20-30). Tieto vzťahy sa skúmali na vzorke 253 respondentov zo Slovenska pomocou dotazníkov NEO-FFI na osobnostné charakteristiky a CSI na nákupné štýly. Pomocou faktorovej analýzy sme identifikovali 6 nákupných štýlov, menovite „Hedonistic fashion-conscious“, „Careful quality-conscious“, „Carelessly confused“, „Implusively carefree“ , „Habitual brand-loyal“ a „Brand-conscious“. Najsilnejšie vzťahy sa zistili medzi neurotizmom a „Carelessly confused“, prívetivosťou a „Careful quality-conscious“, svedomitosťou a „Careful quality-conscious“ a extraverziou a „Hedonistic fashion-conscious“. Výsledky tejto experimentálnej štúdie môžu ďalej slúžiť ako hodnotný materiál pre oblasť marketingovej psychológie so zameraním na najväčšiu skupinu konzumentov súčasnej spoločnosti - mladých dospelých, ktorí svoju jedinečnosť často prezentujú práve cez módne prvky.
Anotace česky
Osobnost a nákupní styly u mladých dospělých.
Anotace anglicky
The purpose of this study was the exploration of possible associations between specific personality traits and shopping styles in the context of fashion at the developmental stage of young adulthood (20-30). Quantitative research was realized on 253 respondents from Slovakia. Two methods were used: NEO-FFI, focused on personality traits and CSI, focused on identifying shopping styles. Six shopping styles in young Slovak adults were identified, namely Hedonistic fashion-conscious, Careful quality-conscious, Carelessly confused, Impulsively carefree, Habitual brand-loyal and Brand-conscious. The strongest correlations were found between Neuroticism and the Carelessly confused (positive), Agreeableness and the Careful quality-conscious (negative), Consciousness and the Careful quality-conscious (positive) and Extraversion and Hedonistic fashion-conscious. The results of this experimental study can serve as a valuable material for the field of marketing psychology focusing on the largest group of consumers of contemporary society – young adults, who support and promote their uniqueness often through fashion items.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 10:38