2014
Portrét antidystopického syndromu Ludvíka Součka s pozadím
POSPÍŠIL, IvoZákladní údaje
Originální název
Portrét antidystopického syndromu Ludvíka Součka s pozadím
Název anglicky
A Portrait of Ludvík Součeks antidystopian syndrome with Background
Autoři
POSPÍŠIL, Ivo (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Bielsko-Biała, Problemy utopii i antyutopii w literaturach słowiańskich i historii Słowian, od s. 107-123, 17 s. 2014
Nakladatel
Akademia Techniczno- Humanistyczna w Bielsku-Białej
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00077261
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-83-63713-74-4
Klíčová slova česky
utopie; dystopie; antiutopie; Ludvík Souček ve srovnání s Jevgenijem Zamjatinem; ambivalence; intertextualita; virtuální autenticita a znejistění
Klíčová slova anglicky
utopia; dystopia; antiutopia; Ludvík Soucek in comparison with Evgenyi Zamyatin; ambivalence; intertextuality; virtual authenticity and faltering
Štítky
Změněno: 10. 3. 2015 00:08, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Autor přítomné studie se v návaznosti na nedávný vlastní výzkum virtuální autenticity a axiologického znejistění zabývá antidystopickým syndromem v díle českého prozaika, který kombinoval rysy dětské literatury s masovou kulturou a heterogenními žánrovými konstrukty, které utvářejí generický a poetologický řetězec utopie – antiutopie/dystopie – antidystopie na pozadí slavného ruského autora Jevgenije Zamjatina, který se pohyboval mezi póly utopie – antiutopie a antidystopie, ambivalence a intertextuality před intertextualitou. Souček je představitelem menší literatury, který se nikdy nestane slavným z důvodu nevýznamnosti jeho jazyka a národa, neboť diktatura velikosti a kvantity platí nejen v politice.
Anglicky
The author of the present study - continuing his own quite recent research concerning virtual authenticity a axiological faltering – deals with antidystopian syndrome in the work of the Czech prose writer who combined the features of childrens literature with that of mass culture and heterogeneous genre constructs forming the utopia (antiutopiadystopia) antidystopia generic and poetological chain at the background of the famous Russian author Evgenyi Zamyatin moving between the poles of utopia – antiutopia and antidystopia and ambivalence and intertextuality before intertextuality. Soucek is a representative of a smaller literature who will never become world famous because of the insignificance of his language and nation as the dictatorship of size and quantity is valid not only in politics.