D 2014

Dystopická látka jako básnický a prozaický experiment (Jindřich Zogata)

POSPÍŠIL, Ivo

Základní údaje

Originální název

Dystopická látka jako básnický a prozaický experiment (Jindřich Zogata)

Název anglicky

Dystopian Theme as a Poetic and Prosaic Experiment (Jindřich Zogata)

Autoři

POSPÍŠIL, Ivo (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Bielsko-Biała, Problemy utopii i antyutopii w literaturach słowiańskich i historii Słowian, od s. 125-144, 20 s. 2014

Nakladatel

Akademia Techniczno- Humanistyczna w Bielsku-Białej

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00077262

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-83-63713-74-4

Klíčová slova česky

Dystopie jako básnický a prozaický experiment v díle Jindřicha Zogaty; příroda a kultura; moderní technologie a princip proměny člověka; víra v řád a harmonii

Klíčová slova anglicky

Dystopia as a poetic and prosaic experiment in Jindrich Zogatas; work and nature; culture modern technology and the principle modification of man; belief in order and harmony
Změněno: 23. 2. 2015 08:07, prof. PhDr. Ivo Pospíšil, DrSc.

Anotace

V originále

Autor přítomné studie se zabývá zvláštním žánrovým a stylistickým experimentem s dystopickým tématem v básnickém a prozaickém díle Jindřicha Zogaty, které představuje zásadní zlom v dosavadní poetologické evoluci. Jeho dystopie nestojí jako izolovaná entita, téma, námět, fabule nebo syžet, ale jako všeprostupující vrstva básnické a prozaické tvorby a současně jako obecný základ veškerého uměleckého tvoření, jako jeho filozofie vesmíru, přírody a člověka.

Anglicky

The author of the present study deals with the peculiar generic and stylistic experiment with dystopian theme in Jindřich Zogatas poetic and prosaic work which represents a principle break in his hitherto poetological evolution. His dystopia stands not as an isolated entity, theme, subject, story or plot, but as a all-penetrating layer of his poetic and prosaic creation and at the same time as a general basis of all of his artistic creation, as his philosophy of cosmos, nature and man.