2014
Dystopická látka jako básnický a prozaický experiment (Jindřich Zogata)
POSPÍŠIL, IvoZákladní údaje
Originální název
Dystopická látka jako básnický a prozaický experiment (Jindřich Zogata)
Název anglicky
Dystopian Theme as a Poetic and Prosaic Experiment (Jindřich Zogata)
Autoři
POSPÍŠIL, Ivo (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Bielsko-Biała, Problemy utopii i antyutopii w literaturach słowiańskich i historii Słowian, od s. 125-144, 20 s. 2014
Nakladatel
Akademia Techniczno- Humanistyczna w Bielsku-Białej
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00077262
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-83-63713-74-4
Klíčová slova česky
Dystopie jako básnický a prozaický experiment v díle Jindřicha Zogaty; příroda a kultura; moderní technologie a princip proměny člověka; víra v řád a harmonii
Klíčová slova anglicky
Dystopia as a poetic and prosaic experiment in Jindrich Zogatas; work and nature; culture modern technology and the principle modification of man; belief in order and harmony
Štítky
Změněno: 23. 2. 2015 08:07, prof. PhDr. Ivo Pospíšil, DrSc.
V originále
Autor přítomné studie se zabývá zvláštním žánrovým a stylistickým experimentem s dystopickým tématem v básnickém a prozaickém díle Jindřicha Zogaty, které představuje zásadní zlom v dosavadní poetologické evoluci. Jeho dystopie nestojí jako izolovaná entita, téma, námět, fabule nebo syžet, ale jako všeprostupující vrstva básnické a prozaické tvorby a současně jako obecný základ veškerého uměleckého tvoření, jako jeho filozofie vesmíru, přírody a člověka.
Anglicky
The author of the present study deals with the peculiar generic and stylistic experiment with dystopian theme in Jindřich Zogatas poetic and prosaic work which represents a principle break in his hitherto poetological evolution. His dystopia stands not as an isolated entity, theme, subject, story or plot, but as a all-penetrating layer of his poetic and prosaic creation and at the same time as a general basis of all of his artistic creation, as his philosophy of cosmos, nature and man.