JUHAŇÁK, Libor. Analytika učení – o čem mluvíme a co už víme (Learning analytics – what are we talking about and what we know now). In AEDUCA, Olomouc, 9.-10. října 2014. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analytika učení – o čem mluvíme a co už víme
Name (in English) Learning analytics – what are we talking about and what we know now
Authors JUHAŇÁK, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition AEDUCA, Olomouc, 9.-10. října 2014, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/14:00077298
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) analytika učení; online technologie; výzkum; vzdělávání
Keywords in English learning analytics; online technologies; research; education
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 22/3/2015 20:41.
Abstract
Analytika učení (Learning analytics) je rodící se výzkumná disciplína, které se v posledních letech začíná věnovat čím dál tím větší pozornost. Ačkoli se o ní hovoří jako o oblasti, jež by mohla zásadním způsobem ovlivnit budoucí způsoby využívání technologií ve vzdělávání, v českém prostředí je jí věnován dosud poměrně malý odborný zájem. Cílem příspěvku je proto představení hlavních směrů uvažovaní o analytice učení a obecně analytice ve vzdělávání. Vedle různých teoretických přístupů budou zmíněny i výsledky několika zahraničních výzkumů, které již byly na poli analytiky učení realizovány.
Abstract (in English)
Learning analytics is an emerging research discipline that in recent years has drawn the more and more attention of researchers. It is seen as a significant research area of technology-enhanced learning, that can have big impact on the use of technology in educational settings in the near future. The aim of the paper is to present the main directions of research in the field of learning analytics and educational data analytics in general. In addition to presentation of various theoretical approaches the paper will also discuss the results of several international surveys that have been in the field of learning analytics realized.
Links
MUNI/A/0820/2013, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 3/8/2024 19:22