2014
Mapping Problems to Skills Combining Expert Opinion and Student Data
NIŽNAN, Juraj, Radek PELÁNEK a Jiří ŘIHÁKZákladní údaje
Originální název
Mapping Problems to Skills Combining Expert Opinion and Student Data
Autoři
NIŽNAN, Juraj (703 Slovensko, garant, domácí), Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí) a Jiří ŘIHÁK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Německo, Proceedings of MEMICS'14, od s. 113-124, 12 s. 2014
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/14:00077301
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-319-14895-3
ISSN
UT WoS
000357573300010
Klíčová slova anglicky
Q-matrix; domain modeling; student modeling; problem solving; time; evaluation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 4. 2015 22:22, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Construction of a mapping between educational content and skills is an important part of development of adaptive educational systems. This task is difficult, requires a domain expert, and any mistakes in the mapping may hinder the potential of an educational system. In this work we study techniques for improving a problem-skill mapping constructed by a domain expert using student data, particularly problem solving times. We describe and compare different techniques for the task -- a multidimensional model of problem solving times and supervised classification techniques. In the evaluation we focus on surveying situations where the combination of expert opinion with student data is most useful.
Návaznosti
LG13010, projekt VaV |
| ||
MUNI/A/0855/2013, interní kód MU |
|