KALOUDA, František. Model řízení konkurenční výhody dominantní firmy (Stackelbergův oligopol) – formulace hypotézy. In Sborník abstraktů z 9. mezinárodní vědecké konference "Nové trendy 2014 - New Trends 2014". 2014. ISBN 978-80-87314-66-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Model řízení konkurenční výhody dominantní firmy (Stackelbergův oligopol) – formulace hypotézy
Název česky Model řízení konkurenční výhody dominantní firmy (Stackelbergův oligopol) – formulace hypotézy
Název anglicky Model of the Dominant Firm Competitive Advantage Management (Stackelberg oligopoly) – Formulation of the Hypothesis
Autoři KALOUDA, František (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sborník abstraktů z 9. mezinárodní vědecké konference "Nové trendy 2014 - New Trends 2014". 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/14:00077305
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-87314-66-1
Klíčová slova anglicky model oligopoly competition management hypothesis
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. František Kalouda, CSc., MBA, učo 2461. Změněno: 19. 11. 2014 09:57.
Anotace
Cílem příspěvku je na základě matematického modelu zformulovat hypotézu, která vysvětluje zdánlivě nelogické konkurenční chování dominantní firmy v oligopolní situaci (Stackelbergův model). Dominantní firma totiž v této situaci nevyužívá pro získání konkurenční výhody jako nástroj konkurenci cenou. Důvodem pro toto zaměření příspěvku je obecně rozšířená představa, že diskutované dvě konkurenční výhody jsou mezi uvažované konkurenty rozděleny v zásadě „spravedlivě“ - jedna z nich je přisuzována firmě velké (dominantní, tvůrci ceny), druhá pak firmě malé (firmě z konkurenčního lemu). Příspěvek dokazuje, že podnikatelská realita se od tohoto symetrického vnímání konkurenčních výhod významně liší. Znevýhodněna je firma tvořící konkurenční lem, a to vlivem řízení ceny produkce.
Anotace anglicky
The aim of this paper is (using a mathematical model) to formulate a hypothesis that explains seemingly irrational competitive behavior of dominant firm in an oligopoly situation. The dominant firm in this situation is not used the price competition to gain a competitive advantage. Reason for this focus of paper is a widespread belief that discussed two competitive advantages are among considered competitors divided "fairly" - one of them to a dominant firm, the other to a company from the competitive fringe. The paper proves that the business reality differs significantly from this symmetric perception of the competitive advantage. The firm from competitive fringe is disadvantaged due the price control.
Návaznosti
ROZV/24/ESF/2014, interní kód MUNázev: Stimulace VaV výkonu Ekonomicko-správní fakulty v rámci IRP 2014
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Stimulace VaV výkonu Ekonomicko-správní fakulty v rámci IRP 2014
VytisknoutZobrazeno: 25. 7. 2024 18:27