M 2014

Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás.

SYSLOVÁ, Zora a Veronika RODOVÁ

Základní údaje

Originální název

Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás.

Název anglicky

Pre-school education in theory and practice. What is the current situation in the Czech Republic and foreign bases for education with us.

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání konference

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00077331

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

předškolní vzdělávání; teorie; praxe; výzkum; zahraniční zkušenosti

Klíčová slova anglicky

preschool education; theory; practice; research; foreign experience
Změněno: 20. 2. 2015 11:11, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Konference se konala s cílem seznámit se s dostupnými výsledky zahraničních studií a porovnat je s výsledky výzkumů českého předškolního vzdělávání. Zvláštní pozornost byla věnována přípravnému vzdělávání učitelů mateřských škol v návaznosti na současné trendy v předškolním vzdělávání. Na její organizaci se podílely tři země – Česká republika (Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně), Slovensko (Pedagogická fakulta Prešovské univerzity v Prešově) a Polsko (Komisja Edukacji Narodowej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie). Spoluorganizátorem konference se stal Jihomoravský krajský úřad. K hlavním závěrům konference patřilo upozornění na nutnost čerpat inspirace ze zahraničních zdrojů (studií, výzkumů, teorie), posílit vzdělávání učitelů mateřských škol (přípravné vzdělávání povýšit na terciární úroveň), posílit spolupráci mezi rodinou a mateřskou školou, budovat teorii předškolní pedagogiky jako péči a vzdělávání dětí od narození po vstup do primárního vzdělávání.

Anglicky

The conference was held in order to familiarize themselves with available results of foreign studies and compare them with the results of research Czech preschool education. Special attention was paid to teacher education in kindergartens in relation to contemporary trends in preschool education. On her organization was in three countries - the Czech Republic (Faculty of Masaryk University in Brno), Slovakia (Faculty of Education University of Prešov) and Poland (National Education Commission Pedagogical University of Cracow). The co-organizer of the conference became South Moravian Regional Office. The main conclusions included the admonition to draw inspiration from foreign sources (studies, research, theory), to strengthen the education of preschool teachers (preparatory education to elevate the tertiary level), to strengthen cooperation between family and kindergarten, pre-build theory of pedagogy as care and education children from birth to entry into primary education.