2014
Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás.
SYSLOVÁ, Zora a Veronika RODOVÁZákladní údaje
Originální název
Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás.
Název anglicky
Pre-school education in theory and practice. What is the current situation in the Czech Republic and foreign bases for education with us.
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání konference
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00077331
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
předškolní vzdělávání; teorie; praxe; výzkum; zahraniční zkušenosti
Klíčová slova anglicky
preschool education; theory; practice; research; foreign experience
Změněno: 20. 2. 2015 11:11, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
V originále
Konference se konala s cílem seznámit se s dostupnými výsledky zahraničních studií a porovnat je s výsledky výzkumů českého předškolního vzdělávání. Zvláštní pozornost byla věnována přípravnému vzdělávání učitelů mateřských škol v návaznosti na současné trendy v předškolním vzdělávání. Na její organizaci se podílely tři země – Česká republika (Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně), Slovensko (Pedagogická fakulta Prešovské univerzity v Prešově) a Polsko (Komisja Edukacji Narodowej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie). Spoluorganizátorem konference se stal Jihomoravský krajský úřad. K hlavním závěrům konference patřilo upozornění na nutnost čerpat inspirace ze zahraničních zdrojů (studií, výzkumů, teorie), posílit vzdělávání učitelů mateřských škol (přípravné vzdělávání povýšit na terciární úroveň), posílit spolupráci mezi rodinou a mateřskou školou, budovat teorii předškolní pedagogiky jako péči a vzdělávání dětí od narození po vstup do primárního vzdělávání.
Anglicky
The conference was held in order to familiarize themselves with available results of foreign studies and compare them with the results of research Czech preschool education. Special attention was paid to teacher education in kindergartens in relation to contemporary trends in preschool education. On her organization was in three countries - the Czech Republic (Faculty of Masaryk University in Brno), Slovakia (Faculty of Education University of Prešov) and Poland (National Education Commission Pedagogical University of Cracow). The co-organizer of the conference became South Moravian Regional Office. The main conclusions included the admonition to draw inspiration from foreign sources (studies, research, theory), to strengthen the education of preschool teachers (preparatory education to elevate the tertiary level), to strengthen cooperation between family and kindergarten, pre-build theory of pedagogy as care and education children from birth to entry into primary education.