MAJERČÍKOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ. Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči: situace v českých a slovenských mateřských školách. In Syslová Zora, Rodová Veronika. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. První. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 124-135. ISBN 978-80-210-7370-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči: situace v českých a slovenských mateřských školách
Název anglicky Teacher Self-efficacy for Collaboration with Parents: the situation in the Czech and Slovak Nurseries
Autoři MAJERČÍKOVÁ, Jana (703 Slovensko, garant) a Zora SYSLOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání První. Brno, Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. od s. 124-135, 12 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00077332
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7370-8
Klíčová slova česky Učitel mateřské školy; profesní zdatnost (self-efficacy) učitele; spolupráce s rodiči.
Klíčová slova anglicky Pre-school teacher; teacher self-efficacy; cooperation with parents.
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 13. 3. 2015 12:49.
Anotace
Profesní zdatnost (self-efficacy) učitele je jeho přesvědčení o svých schopnostech a potencialitách vykonávat učitelské povolání, tedy i spolupracovat s rodiči. V roce 2014 proběhlo výzkumné šetření, které bylo zaměřené na zjišťování profesní zdatnosti (self-efficacy) spolupracovat s rodiči u učitelek českých mateřských škol. Využit byl při tom slovenský dotazník ZdUR (Majerčíková, Gavora, 2013). Z šetření v České republice a z komparace dat ze Slovenska vyplývá, že učitelky českých i slovenských mateřských škol disponují silným přesvědčením o svých schopnostech pro tuto činnost. Nebyly mezi nimi zaznamenány výraznější rozdíly.
Anotace anglicky
Teacher self-efficacy is his beliefs about their capabilities perform the teaching profession, including work with the parents. In 2014 took place the research, which was aimed at identifying teacher self-efficacy collaborate with parents at Czech nurseries. Use was at the Slovak questionnaire swell (Majerčíková, Gavora, 2013). The survey in the Czech Republic and Slovakia from the comparison of data shows that teachers Czech and Slovak nurseries have strong convictions about their abilities for this activity. Among them were observed significant differences.
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 19:46