2014
Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči: situace v českých a slovenských mateřských školách
MAJERČÍKOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁZákladní údaje
Originální název
Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči: situace v českých a slovenských mateřských školách
Název anglicky
Teacher Self-efficacy for Collaboration with Parents: the situation in the Czech and Slovak Nurseries
Autoři
MAJERČÍKOVÁ, Jana (703 Slovensko, garant) a Zora SYSLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
První. Brno, Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. od s. 124-135, 12 s. 2014
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00077332
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7370-8
Klíčová slova česky
Učitel mateřské školy; profesní zdatnost (self-efficacy) učitele; spolupráce s rodiči.
Klíčová slova anglicky
Pre-school teacher; teacher self-efficacy; cooperation with parents.
Změněno: 13. 3. 2015 12:49, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Profesní zdatnost (self-efficacy) učitele je jeho přesvědčení o svých schopnostech a potencialitách vykonávat učitelské povolání, tedy i spolupracovat s rodiči. V roce 2014 proběhlo výzkumné šetření, které bylo zaměřené na zjišťování profesní zdatnosti (self-efficacy) spolupracovat s rodiči u učitelek českých mateřských škol. Využit byl při tom slovenský dotazník ZdUR (Majerčíková, Gavora, 2013). Z šetření v České republice a z komparace dat ze Slovenska vyplývá, že učitelky českých i slovenských mateřských škol disponují silným přesvědčením o svých schopnostech pro tuto činnost. Nebyly mezi nimi zaznamenány výraznější rozdíly.
Anglicky
Teacher self-efficacy is his beliefs about their capabilities perform the teaching profession, including work with the parents. In 2014 took place the research, which was aimed at identifying teacher self-efficacy collaborate with parents at Czech nurseries. Use was at the Slovak questionnaire swell (Majerčíková, Gavora, 2013). The survey in the Czech Republic and Slovakia from the comparison of data shows that teachers Czech and Slovak nurseries have strong convictions about their abilities for this activity. Among them were observed significant differences.