D 2014

Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči: situace v českých a slovenských mateřských školách

MAJERČÍKOVÁ, Jana a Zora SYSLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči: situace v českých a slovenských mateřských školách

Název anglicky

Teacher Self-efficacy for Collaboration with Parents: the situation in the Czech and Slovak Nurseries

Autoři

MAJERČÍKOVÁ, Jana (703 Slovensko, garant) a Zora SYSLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

První. Brno, Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. od s. 124-135, 12 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00077332

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7370-8

Klíčová slova česky

Učitel mateřské školy; profesní zdatnost (self-efficacy) učitele; spolupráce s rodiči.

Klíčová slova anglicky

Pre-school teacher; teacher self-efficacy; cooperation with parents.
Změněno: 13. 3. 2015 12:49, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Profesní zdatnost (self-efficacy) učitele je jeho přesvědčení o svých schopnostech a potencialitách vykonávat učitelské povolání, tedy i spolupracovat s rodiči. V roce 2014 proběhlo výzkumné šetření, které bylo zaměřené na zjišťování profesní zdatnosti (self-efficacy) spolupracovat s rodiči u učitelek českých mateřských škol. Využit byl při tom slovenský dotazník ZdUR (Majerčíková, Gavora, 2013). Z šetření v České republice a z komparace dat ze Slovenska vyplývá, že učitelky českých i slovenských mateřských škol disponují silným přesvědčením o svých schopnostech pro tuto činnost. Nebyly mezi nimi zaznamenány výraznější rozdíly.

Anglicky

Teacher self-efficacy is his beliefs about their capabilities perform the teaching profession, including work with the parents. In 2014 took place the research, which was aimed at identifying teacher self-efficacy collaborate with parents at Czech nurseries. Use was at the Slovak questionnaire swell (Majerčíková, Gavora, 2013). The survey in the Czech Republic and Slovakia from the comparison of data shows that teachers Czech and Slovak nurseries have strong convictions about their abilities for this activity. Among them were observed significant differences.