J 2014

Model vlivu spokojenosti zákazníka na výkonnost podniku

SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Model vlivu spokojenosti zákazníka na výkonnost podniku

Název česky

Model vlivu spokojenosti zákazníka na výkonnost podniku

Název anglicky

Model of influence customer satisfaction on company performance

Autoři

SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Trendy v podnikání, Plzeň, ZČU v Plzni, 2014, 1805-0603

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/14:00077346

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

Klíčová slova česky

spokojenost zákazníka; kvalita produktu; výkonnost podniku

Klíčová slova anglicky

customer satisfaction; product quality; company performance

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2015 11:13, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se zabývá vztahem spokojenosti zákazníka a výkonností podniku. Výzkum, na kterém je článek postaven, je zaměřen na ty faktory spokojenosti zákazníka, které management podniku může ovlivnit (ať už přímo nebo nepřímo). Cílem článku je najít faktory spokojenosti zákazníka, které mají vliv na výkonnost podniku. Dílčím cílem článku je dát tyto faktory do souvislosti s výkonností tak, aby manažeři podniku mohli cíleným ovlivňováním těchto faktorů ovlivňovat spokojenost svých zákazníků a následně výkonnost svého podniku.

Anglicky

The article’s objective is to determine the influence of customer satisfaction with a product on business performance comparing among other the product with its competition. Such factors were searched and found within the research, that influence the customers’ satisfaction and the business performance at the same time. A model was constructed explaining the influence of these specific factors on business performance. The business managers can improve their management tools based on these factors, which may result in greater business performance.

Návaznosti

MUNI/A/0799/2013, interní kód MU
Název: Řízení kvality a konkurenceschopnost podniku
Investor: Masarykova univerzita, Řízení kvality a konkurenceschopnost podniku, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty