2014
Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat
VLČKOVÁ, Kateřina a Karolína PEŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat
Název anglicky
Learner Strategies: Example of a Research Design, Data Collection and Data Analysis Techniques
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Karolína PEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Pedagogika pro doktorské studenty PdF MU, 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00074120
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
strategie učení; koncept strategií; současné poznání; design výzkumu; metody sběru dat; metody analýzy dat
Klíčová slova anglicky
learner strategies; concept of strategies; state of the art; research design; data collection methods; data analysis methods
Změněno: 20. 11. 2014 23:42, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
V originále
Vyžádaná přednáška garantem doktorského studia pedagogiky na PdF MU byla určena pro doktorské studenty oboru Pedagogika na PdF MU a zabývala se tématem strategií učení, jejich konceptem, současným poznáním problematiky, problémy v teorii strategií učení a možnostmi jejich zkoumání. Hlavní část sestávala z ukázky výzkumu strategií v rámci projektu GAČR GAP407/12/0432 Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií. Prezentovaly jsme design výzkumu, nástroje sběru dat, metody analýzy dat v softwaru MaXQDA a Statistica a základní výsledky a diskutovaly o metodologických limetech a pozitivech daného výzkumu.
Anglicky
The lecture for doctoral students of Education at Faculty of Education of Masaryk University focused on the topic of learner strategies, their conceptualization, current state of the art, problems in the theory of learner strategies and possibilities of their study. The main part of the lecture consisted of an example of a research project of Czech Science Foundation GAP407/12/0432 Foreign Language Learning Strategies and Achievement: Analysis of Strategy Clusters and Sequences. We presented the research design, data collection techniques, data analysis techniques in software MAXQDA and Statistica and main findings and discussed the methodological limits of the research and its importance.
Návaznosti
GAP407/12/0432, projekt VaV |
|