p 2014

Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat

VLČKOVÁ, Kateřina a Karolína PEŠKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat

Název anglicky

Learner Strategies: Example of a Research Design, Data Collection and Data Analysis Techniques

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Karolína PEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Pedagogika pro doktorské studenty PdF MU, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00074120

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

strategie učení; koncept strategií; současné poznání; design výzkumu; metody sběru dat; metody analýzy dat

Klíčová slova anglicky

learner strategies; concept of strategies; state of the art; research design; data collection methods; data analysis methods
Změněno: 20. 11. 2014 23:42, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Anotace

V originále

Vyžádaná přednáška garantem doktorského studia pedagogiky na PdF MU byla určena pro doktorské studenty oboru Pedagogika na PdF MU a zabývala se tématem strategií učení, jejich konceptem, současným poznáním problematiky, problémy v teorii strategií učení a možnostmi jejich zkoumání. Hlavní část sestávala z ukázky výzkumu strategií v rámci projektu GAČR GAP407/12/0432 Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií. Prezentovaly jsme design výzkumu, nástroje sběru dat, metody analýzy dat v softwaru MaXQDA a Statistica a základní výsledky a diskutovaly o metodologických limetech a pozitivech daného výzkumu.

Anglicky

The lecture for doctoral students of Education at Faculty of Education of Masaryk University focused on the topic of learner strategies, their conceptualization, current state of the art, problems in the theory of learner strategies and possibilities of their study. The main part of the lecture consisted of an example of a research project of Czech Science Foundation GAP407/12/0432 Foreign Language Learning Strategies and Achievement: Analysis of Strategy Clusters and Sequences. We presented the research design, data collection techniques, data analysis techniques in software MAXQDA and Statistica and main findings and discussed the methodological limits of the research and its importance.

Návaznosti

GAP407/12/0432, projekt VaV
Název: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií