Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat
VLČKOVÁ, Kateřina and Karolína PEŠKOVÁ. Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat (Learner Strategies: Example of a Research Design, Data Collection and Data Analysis Techniques). In Pedagogika pro doktorské studenty PdF MU. 2014. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat |
Name (in English) | Learner Strategies: Example of a Research Design, Data Collection and Data Analysis Techniques |
Authors | VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Karolína PEŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | Pedagogika pro doktorské studenty PdF MU, 2014. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Requested lectures |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/14:00074120 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | strategie učení; koncept strategií; současné poznání; design výzkumu; metody sběru dat; metody analýzy dat |
Keywords in English | learner strategies; concept of strategies; state of the art; research design; data collection methods; data analysis methods |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 20/11/2014 23:42. |
Abstract |
---|
Vyžádaná přednáška garantem doktorského studia pedagogiky na PdF MU byla určena pro doktorské studenty oboru Pedagogika na PdF MU a zabývala se tématem strategií učení, jejich konceptem, současným poznáním problematiky, problémy v teorii strategií učení a možnostmi jejich zkoumání. Hlavní část sestávala z ukázky výzkumu strategií v rámci projektu GAČR GAP407/12/0432 Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií. Prezentovaly jsme design výzkumu, nástroje sběru dat, metody analýzy dat v softwaru MaXQDA a Statistica a základní výsledky a diskutovaly o metodologických limetech a pozitivech daného výzkumu. |
Abstract (in English) |
---|
The lecture for doctoral students of Education at Faculty of Education of Masaryk University focused on the topic of learner strategies, their conceptualization, current state of the art, problems in the theory of learner strategies and possibilities of their study. The main part of the lecture consisted of an example of a research project of Czech Science Foundation GAP407/12/0432 Foreign Language Learning Strategies and Achievement: Analysis of Strategy Clusters and Sequences. We presented the research design, data collection techniques, data analysis techniques in software MAXQDA and Statistica and main findings and discussed the methodological limits of the research and its importance. |
Links | |
---|---|
GAP407/12/0432, research and development project | Name: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií |
Investor: Czech Science Foundation, Foreign Language Learning Strategies and Achievement: Analysis of Strategy Clusters and Sequences |
PrintDisplayed: 12/7/2024 04:21