VLČKOVÁ, Kateřina and Karolína PEŠKOVÁ. Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat (Learner Strategies: Example of a Research Design, Data Collection and Data Analysis Techniques). In Pedagogika pro doktorské studenty PdF MU. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat
Name (in English) Learner Strategies: Example of a Research Design, Data Collection and Data Analysis Techniques
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Karolína PEŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Pedagogika pro doktorské studenty PdF MU, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00074120
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) strategie učení; koncept strategií; současné poznání; design výzkumu; metody sběru dat; metody analýzy dat
Keywords in English learner strategies; concept of strategies; state of the art; research design; data collection methods; data analysis methods
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 20/11/2014 23:42.
Abstract
Vyžádaná přednáška garantem doktorského studia pedagogiky na PdF MU byla určena pro doktorské studenty oboru Pedagogika na PdF MU a zabývala se tématem strategií učení, jejich konceptem, současným poznáním problematiky, problémy v teorii strategií učení a možnostmi jejich zkoumání. Hlavní část sestávala z ukázky výzkumu strategií v rámci projektu GAČR GAP407/12/0432 Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií. Prezentovaly jsme design výzkumu, nástroje sběru dat, metody analýzy dat v softwaru MaXQDA a Statistica a základní výsledky a diskutovaly o metodologických limetech a pozitivech daného výzkumu.
Abstract (in English)
The lecture for doctoral students of Education at Faculty of Education of Masaryk University focused on the topic of learner strategies, their conceptualization, current state of the art, problems in the theory of learner strategies and possibilities of their study. The main part of the lecture consisted of an example of a research project of Czech Science Foundation GAP407/12/0432 Foreign Language Learning Strategies and Achievement: Analysis of Strategy Clusters and Sequences. We presented the research design, data collection techniques, data analysis techniques in software MAXQDA and Statistica and main findings and discussed the methodological limits of the research and its importance.
Links
GAP407/12/0432, research and development projectName: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií
Investor: Czech Science Foundation, Foreign Language Learning Strategies and Achievement: Analysis of Strategy Clusters and Sequences
PrintDisplayed: 12/7/2024 04:21