Detailed Information on Publication Record
2014
Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat
VLČKOVÁ, Kateřina and Karolína PEŠKOVÁBasic information
Original name
Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat
Name (in English)
Learner Strategies: Example of a Research Design, Data Collection and Data Analysis Techniques
Authors
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Karolína PEŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Pedagogika pro doktorské studenty PdF MU, 2014
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/14:00074120
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
strategie učení; koncept strategií; současné poznání; design výzkumu; metody sběru dat; metody analýzy dat
Keywords in English
learner strategies; concept of strategies; state of the art; research design; data collection methods; data analysis methods
Změněno: 20/11/2014 23:42, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
V originále
Vyžádaná přednáška garantem doktorského studia pedagogiky na PdF MU byla určena pro doktorské studenty oboru Pedagogika na PdF MU a zabývala se tématem strategií učení, jejich konceptem, současným poznáním problematiky, problémy v teorii strategií učení a možnostmi jejich zkoumání. Hlavní část sestávala z ukázky výzkumu strategií v rámci projektu GAČR GAP407/12/0432 Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií. Prezentovaly jsme design výzkumu, nástroje sběru dat, metody analýzy dat v softwaru MaXQDA a Statistica a základní výsledky a diskutovaly o metodologických limetech a pozitivech daného výzkumu.
In English
The lecture for doctoral students of Education at Faculty of Education of Masaryk University focused on the topic of learner strategies, their conceptualization, current state of the art, problems in the theory of learner strategies and possibilities of their study. The main part of the lecture consisted of an example of a research project of Czech Science Foundation GAP407/12/0432 Foreign Language Learning Strategies and Achievement: Analysis of Strategy Clusters and Sequences. We presented the research design, data collection techniques, data analysis techniques in software MAXQDA and Statistica and main findings and discussed the methodological limits of the research and its importance.
Links
GAP407/12/0432, research and development project |
|