SZOTÁKOVÁ, Markéta. Case management: aktivní zapojení klienta i pracovníka do spolupráce. Časopis Sociální práce|Sociálna práca. Brno: ASVSP, 2014, roč. 2014, č. 3, s. 61-80. ISSN 1213-6204.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Case management: aktivní zapojení klienta i pracovníka do spolupráce
Název česky Case management: aktivní zapojení klienta i pracovníka do spolupráce
Název anglicky Case management: Client`s and Social Worker`s Active Participation for Cooperation
Autoři SZOTÁKOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Časopis Sociální práce|Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2014, 1213-6204.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/14:00077440
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky koordinované vedení případu case management sítě služeb vztah aktivní zapojení participace spolupráce důvěra klient s mnohočetnými problémy pomáhající pracovník case manager
Klíčová slova anglicky coordinated casework case management network of services relationship active involvement participation cooperation trust multiple-needs clients helping professionals case manager
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Markéta Geregová, Ph.D., učo 252129. Změněno: 12. 3. 2015 09:39.
Anotace
Tato stať popisuje oboustranné aktivní zapojení pomáhajících pracovníků a jejich klientů do spolupráce v rámci case managementu jako metodě sociální práce. Snaží se objasnit, co aktivní zapojení znamená a jaké benefity či obtíže přináší ve spolupráci. Hledá také odpověď na to, jak aktivní zapojení ovlivňuje dosahování žádoucí změny, o kterou klient usiluje. V první části jsou definovány klíčové pojmy: case management, jeho vývoj v zahraničí a jeho podoba v České republice, aktivní zapojení, klient s mnohočetnými problémy, pracovník v roli case managera a zapojení dalších subjektů do spolupráce. Druhá část stati tyto pojmy sleduje ve výpovědích sedmi pracovníků a sedmi klientů, kteří hodnotili spolupráci v case managementu jako koordinované komplexní metodě, ve výzkumu realizovaném v roce 2012.
Anotace anglicky
This article describes two-way active involvement of helping professionals and their clients into cooperation in case management as a method of social work. It tries to answer what active participation means and what benefits and difficulties brought into cooperation. The article also looks for answers: how active involvement affects the achievement of desired changes which clients seek. In the first part defines key concepts: case management, its development, models in foreign countries and its form in the Czech Republic, active participation, client with multiple needs, professional role of case manager and participation of other actors in the cooperation. The second part of the article follows these concepts in the testimonies of seven helping professionals and seven clients who evaluated the cooperation in case management as a coordinated complex method, in research 2012.
VytisknoutZobrazeno: 20. 8. 2024 18:36