J 2013

Některé otázky o mezijakové interferenci při výuce dvou blízkých jazyků (o některých problémech při výuce bulharštiny spolu s dalším jihoslovanským jazykem v rámci oboru Balkanistika na Masarykově univerzitě v Brně)

KREJČOVÁ, Elena

Základní údaje

Originální název

Některé otázky o mezijakové interferenci při výuce dvou blízkých jazyků (o některých problémech při výuce bulharštiny spolu s dalším jihoslovanským jazykem v rámci oboru Balkanistika na Masarykově univerzitě v Brně)

Název anglicky

Some Questions about Language Interference in Teaching Two Relative Languages (Some Problems in Teaching Bulgarian with other South Slavonic Languages at Masaryk University)

Autoři

KREJČOVÁ, Elena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Opera Slavica = slavistické rozhledy, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1211-7676

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00077555

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

mezijazyková interference; výuka bulharštiny pro cizince; balkanistika

Klíčová slova anglicky

language interference; teaching Bulgarian for foreigners; Balkan studies

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2015 14:12, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

Studie se zabývá problematikou výuky dvou jihoslovanských jazyků pro studenty jejichž mateřský jazyk je rovněž jazykem slovanským – čeština nebo slovenština. V této komplikované sociolingvistické situaci se snažíme zmínit typické chyby vznikající působením mezijazykové interference a najít způsob jejich prevence.

Anglicky

The paper deals with the problem of teaching two South Slavonic languages to students whose mother tongue is also Slavonic – Czech or Slovak. In this complicated psycholinguistical situation we try to find the typical mistakes made because of interlinguale interference and how to prevent them.