Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1211447, author = {Střelec, Stanislav}, address = {Ostrava}, booktitle = {Diagnostika a evaluace ve vzdělávání a učení dospělých}, edition = {První}, editor = {Malach, Josef - Chmura, Milan}, keywords = {research findings; talent; asynchronous development; parents; educational activities; multilevelled mediators; personality development; social health}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Ostrava}, isbn = {978-80-7464-654-6}, pages = {75-86}, publisher = {Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta}, title = {Rodiče nadaného dítěte jako víceúrovňoví prostředníci jeho edukace}, year = {2014} }
TY - CHAP ID - 1211447 AU - Střelec, Stanislav PY - 2014 TI - Rodiče nadaného dítěte jako víceúrovňoví prostředníci jeho edukace VL - Neuveden PB - Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta CY - Ostrava SN - 9788074646546 KW - research findings KW - talent KW - asynchronous development KW - parents KW - educational activities KW - multilevelled mediators KW - personality development KW - social health N2 - Atributem nadání je asynchronní vývoj dítěte (žáka), který vyžaduje specifický přístup k jeho výchově a vzdělávání. Víceúrovňovost ve výchovném působení chápeme jako spektrum určitých činností rodičů reflektujících a reagujících na nerovnoměrný vývoj nadaného dítěte tak, že působí jako nejbližší prostředníci a poradci dítěte. Cílem je sladit rozvoj nadání se zdravým osobnostním a sociálním vývojem dítěte. Součástí studie je také hledání odpovědí na otázky, například: V čem se liší podmínky pro výchovu výjimečně nadaného dítěte od standardních edukačních nároků, které jsou všeobecně spojovány s rodinnou výchovou dětí? Existuje u této skupiny dětí (žáků) zvýšené riziko ohrožení jejich zdravého osobnostního a sociálního vývoje? Které poznatky o nadání dítěte mohou být rodičům prospěšné apod. V souvislosti s těmito otázkami je naším záměrem orientace v postojích, které rodiče nadaných dětí zaujímají a nástin institucionální podpory, kterou mohou rodiče v těchto situacích očekávat. Kromě vlastních výzkumných zjištění vycházíme ze souboru poznatků, výzkumných nálezů, závěrů a doporučení, které byly k tématu rodičovských postojů k nadání dítěte publikovány v relevantních odborných zdrojích české i zahraniční pedagogické a psychologické provenience. Téma je pokračováním řešení Výzkumného záměru PdF MU Brno MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. ER -
STŘELEC, Stanislav. Rodiče nadaného dítěte jako víceúrovňoví prostředníci jeho edukace (Parents of a gifted child as multilevelled mediators in its education). In Malach, Josef - Chmura, Milan. \textit{Diagnostika a evaluace ve vzdělávání a učení dospělých}. První. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014, p.~75-86. ISBN~978-80-7464-654-6.
|