2014
Computer applications systems and networks for medical education : MEFANET: Czech and Slovak Medical Faculties Network
SCHWARZ, Daniel, Ladislav DUŠEK, Martin BAREŠ, Julie BIENERTOVÁ VAŠKŮ, Jitka FEBEROVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Computer applications systems and networks for medical education : MEFANET: Czech and Slovak Medical Faculties Network
Autoři
SCHWARZ, Daniel (203 Česká republika, garant, domácí), Ladislav DUŠEK (203 Česká republika, domácí), Martin BAREŠ (203 Česká republika, domácí), Julie BIENERTOVÁ VAŠKŮ (203 Česká republika, domácí), Jitka FEBEROVÁ (203 Česká republika), Jiří KOFRÁNEK (203 Česká republika), Martin KOMENDA (203 Česká republika, domácí), Barbora LUDÍKOVÁ (203 Česká republika), Jiří MAYER (203 Česká republika, domácí), Jaroslav MAJERNÍK (703 Slovensko), Radim POLČÁK (203 Česká republika, domácí), Jarmila POTOMKOVÁ (203 Česká republika), Michal PROCHÁZKA (203 Česká republika, domácí), Adrian RAUDASCHL (642 Rumunsko), Petr ŠTOURAČ (203 Česká republika, domácí), Jaroslav ŠTĚRBA (203 Česká republika, domácí), Stanislav ŠTÍPEK (203 Česká republika), Čestmír ŠTUKA (203 Česká republika), Ilja TACHECÍ (203 Česká republika) a Martin VEJRAŽKA (203 Česká republika)
Vydání
1st ed. Brno, 230 s. 2014
Nakladatel
Masaryk University, Institute of Biostatistics and Analyses : Facta Medica
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14110/14:00077578
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
ISBN
978-80-904731-9-5
Klíčová slova anglicky
education; medicine; e-learning; communication; student; teaching
Změněno: 20. 3. 2015 08:53, Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková
Anotace
V originále
The book reviews state of the art in the field of medical education and especially in its technology-enhanced part. It reveals the impact of e-learning intervention on medical education and shows various approaches to simulation-based medical teaching and learning. Further, the book introduces MEdical Education NETwork (MEFANET) in the Czech Republic and Slovakia and tells a story about how MEFANET has moved e-learning in medical education in these two countries.