B 2014

Computer applications systems and networks for medical education : MEFANET: Czech and Slovak Medical Faculties Network

SCHWARZ, Daniel, Ladislav DUŠEK, Martin BAREŠ, Julie BIENERTOVÁ VAŠKŮ, Jitka FEBEROVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Computer applications systems and networks for medical education : MEFANET: Czech and Slovak Medical Faculties Network

Autoři

SCHWARZ, Daniel (203 Česká republika, garant, domácí), Ladislav DUŠEK (203 Česká republika, domácí), Martin BAREŠ (203 Česká republika, domácí), Julie BIENERTOVÁ VAŠKŮ (203 Česká republika, domácí), Jitka FEBEROVÁ (203 Česká republika), Jiří KOFRÁNEK (203 Česká republika), Martin KOMENDA (203 Česká republika, domácí), Barbora LUDÍKOVÁ (203 Česká republika), Jiří MAYER (203 Česká republika, domácí), Jaroslav MAJERNÍK (703 Slovensko), Radim POLČÁK (203 Česká republika, domácí), Jarmila POTOMKOVÁ (203 Česká republika), Michal PROCHÁZKA (203 Česká republika, domácí), Adrian RAUDASCHL (642 Rumunsko), Petr ŠTOURAČ (203 Česká republika, domácí), Jaroslav ŠTĚRBA (203 Česká republika, domácí), Stanislav ŠTÍPEK (203 Česká republika), Čestmír ŠTUKA (203 Česká republika), Ilja TACHECÍ (203 Česká republika) a Martin VEJRAŽKA (203 Česká republika)

Vydání

1st ed. Brno, 230 s. 2014

Nakladatel

Masaryk University, Institute of Biostatistics and Analyses : Facta Medica

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14110/14:00077578

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-80-904731-9-5

Klíčová slova anglicky

education; medicine; e-learning; communication; student; teaching

Štítky

Změněno: 20. 3. 2015 08:53, Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková

Anotace

V originále

The book reviews state of the art in the field of medical education and especially in its technology-enhanced part. It reveals the impact of e-learning intervention on medical education and shows various approaches to simulation-based medical teaching and learning. Further, the book introduces MEdical Education NETwork (MEFANET) in the Czech Republic and Slovakia and tells a story about how MEFANET has moved e-learning in medical education in these two countries.