SUCHÁČEK, Petr. Spor o víceletá gymnázia: historický kontext a empirická data. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč. 19, č. 3, s. 139-154. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-3-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Spor o víceletá gymnázia: historický kontext a empirická data
Název anglicky The Feud over multi-year Gymnasia: historical context and empirical data
Autoři SUCHÁČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Digitální knihovna FF MU URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00077579
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-3-8
Klíčová slova česky víceletá gymnázia; spravedlivost vzdělávacího systému; historie školství; výsledky žáků
Klíčová slova anglicky multi-year gymnasia; just educational system; the history of Czech education system; student achievement
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 3. 2015 21:59.
Anotace
Víceletá gymnázia jsou specifickým a zároveň diskutabilním prvkem českého vzdělávacího systému. Dlouhodobě se vedou debaty o jejich existenci, jimž je velmi těžké porozumět bez znalosti historického kontextu. Cílem tohoto příspěvku je představit historický vývoj gymnaziálního vzdělávání, okolnosti vzniku víceletých gymnázií, jejich měnící se pozici v systému a data, která máme o tomto typu školy k dispozici. Snahy o rušení víceletých gymnázií jsou ve zřetelné souvislosti s usilováním o rovnější přístup ke vzdělání. Na závěr autor identifikuje oblasti, kterým by měla být v kontextu sporu o víceletá gymnázia věnována výzkumná pozornost.
Anotace anglicky
Multi-year gymnasia are a specific and debatable feature of the Czech educational system. It is difficult to understand the debates on their existence without some knowledge of the historical context. This paper aims to survey their historical evolution, their changing position in the Czech educational system, and the data accessible on this type of education. The attempts to abolish multi-year gymnasia are often linked with the aim of equalizing education. The paper concludes by identifying areas which should be researched in the context of the feud over multi-year gymnasia.
Návaznosti
MUNI/A/0820/2013, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 07:18