Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1211460, author = {Sucháček, Petr}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-3-8}, keywords = {multi-year gymnasia; just educational system; the history of Czech education system; student achievement}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Spor o víceletá gymnázia: historický kontext a empirická data}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/130965}, volume = {19}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1211460 AU - Sucháček, Petr PY - 2014 TI - Spor o víceletá gymnázia: historický kontext a empirická data JF - Studia paedagogica VL - 19 IS - 3 SP - 139-154 EP - 139-154 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - multi-year gymnasia KW - just educational system KW - the history of Czech education system KW - student achievement UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/130965 L2 - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/905/1040 N2 - Víceletá gymnázia jsou specifickým a zároveň diskutabilním prvkem českého vzdělávacího systému. Dlouhodobě se vedou debaty o jejich existenci, jimž je velmi těžké porozumět bez znalosti historického kontextu. Cílem tohoto příspěvku je představit historický vývoj gymnaziálního vzdělávání, okolnosti vzniku víceletých gymnázií, jejich měnící se pozici v systému a data, která máme o tomto typu školy k dispozici. Snahy o rušení víceletých gymnázií jsou ve zřetelné souvislosti s usilováním o rovnější přístup ke vzdělání. Na závěr autor identifikuje oblasti, kterým by měla být v kontextu sporu o víceletá gymnázia věnována výzkumná pozornost. ER -
SUCHÁČEK, Petr. Spor o víceletá gymnázia: historický kontext a empirická data. \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč.~19, č.~3, s.~139-154. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-3-8.
|