B 2013

Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků)

PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR et. al.

Základní údaje

Originální název

Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků)

Název česky

Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků)

Název anglicky

Expert teacher: the nature of expertise and determinants of professional development (in FLT perspective)

Autoři

PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí), Světlana HANUŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Klára KOSTKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí) a František TŮMA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Brno, 237 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00074158

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6681-6

Klíčová slova česky

expertnost učitele; determinanty profesního rozvoje učitele; výzkum; vícečetná případová studie

Klíčová slova anglicky

teacher expertise; determinants of teacher professional development; research; multiple case study

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 6. 3. 2015 21:37, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.

Anotace

V originále

Kniha je výstupem řešení projektu podpořeného grantem GA ČR P407/11/0234. Spolupráce dr. Tůmy byla podpořena grantem EE2.3.30.0009. Jejím cílem je přispět k současnému stavu poznání kvality v profesi učitele výzkumem charakteristik učitele experta. Kniha představuje výsledky výzkumu expertnosti a determinant jejího rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky). Výstupy přinášejí informace využitelné ve společenské praxi, konkrétně např. pro transformaci přípravného i dalšího vzdělávání učitelů, pro tvorbu standardu kvality v profesi učitele a, v neposlední řadě, mohou přispět ke zvýšení prestiže učitelské profese.

Anglicky

The book is an outcome of a research project supported by the grant P407/11/0234 provided by the Czech Science Foundation. Cooperation of dr. Tůma was supported by grant EE2.3.30.0009. It aims to contribute to the current state of arts in the field quality in the teaching profession through the research of expert teacher characteristics. The book presents results of research on teacher expertise and on the determinants of its development (in foreign language teaching perspective). The results may provide information critical for reshaping and transforming pre-graduate as well as further teacher education, for setting the standards of quality in teaching and, last but not least, for raising the status of the teaching profession.

Návaznosti

EE2.3.30.0009, projekt VaV
Název: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
GAP407/11/0234, projekt VaV
Název: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)

Přiložené soubory

Obalka_Ucitel_a_expert__4_.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Ucitel_expert__11_.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru