2014
Učení přírodní zahradou
HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁZákladní údaje
Originální název
Učení přírodní zahradou
Název anglicky
Learning by Natural Gardens
Autoři
Vydání
Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás, 2014
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
ekosociální teorie vzdělávání; biofilní orientace vzdělávání; přírodní zahrada; vztah k přírodě;
Klíčová slova anglicky
Eco-social theory of education; biophilic education; natural garden; relationship to nature
Štítky
Změněno: 13. 3. 2015 10:31, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autorky poukázaly na možnosti utváření vztahu k přírodě u dětí v mateřské škole. V návaznosti na cíle a úkoly předškolního vzdělávání ve smyslu tzv. biofilní orientace a očekávané výstupy předškolního kurikula byly uvedeny terénní nálezy z výzkumného šetření. Na příkladech činností v přírodní zahradě je patrný její značný přínos pro vytváření vztahu dětí k přírodě.
Anglicky
The authors pointed to the possibility of forming a relationship to nature for children in kindergarten. Following the goals and objectives of preschool education in terms of the so-called Biophiled orientation and expected results of preschool curriculum were presented findings from field research. The examples of activities in the natural garden is evident its considerable contribution to creating a relationship between children and nature.
Návaznosti
MUNI/A/0926/2013, interní kód MU |
|