k 2014

Učení přírodní zahradou

HORKÁ, Hana a Veronika RODOVÁ

Základní údaje

Originální název

Učení přírodní zahradou

Název anglicky

Learning by Natural Gardens

Vydání

Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás, 2014

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

ekosociální teorie vzdělávání; biofilní orientace vzdělávání; přírodní zahrada; vztah k přírodě;

Klíčová slova anglicky

Eco-social theory of education; biophilic education; natural garden; relationship to nature
Změněno: 13. 3. 2015 10:31, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Autorky poukázaly na možnosti utváření vztahu k přírodě u dětí v mateřské škole. V návaznosti na cíle a úkoly předškolního vzdělávání ve smyslu tzv. biofilní orientace a očekávané výstupy předškolního kurikula byly uvedeny terénní nálezy z výzkumného šetření. Na příkladech činností v přírodní zahradě je patrný její značný přínos pro vytváření vztahu dětí k přírodě.

Anglicky

The authors pointed to the possibility of forming a relationship to nature for children in kindergarten. Following the goals and objectives of preschool education in terms of the so-called Biophiled orientation and expected results of preschool curriculum were presented findings from field research. The examples of activities in the natural garden is evident its considerable contribution to creating a relationship between children and nature.

Návaznosti

MUNI/A/0926/2013, interní kód MU
Název: Znalostní báze učitelství a její reflexe
Investor: Masarykova univerzita, Znalostní báze učitelství a její reflexe, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty