ŠMEJKALOVÁ, Kateřina. SIMULOVANÉ VÝSEČE SOCIÁLNÍ REALITY VE VÝUCE (THE SIMULATED SEGMENTS OF SOCIAL REALITY IN THE EDUCATION). In SCHOLA 2014, Inovácie vo výchove a vzdelávaní – trendy v odborovej didaktike. Dubnica nad Váhom, 2014, p. 522-532. ISBN 978-80-89732-15-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name SIMULOVANÉ VÝSEČE SOCIÁLNÍ REALITY VE VÝUCE
Name (in English) THE SIMULATED SEGMENTS OF SOCIAL REALITY IN THE EDUCATION
Authors ŠMEJKALOVÁ, Kateřina.
Edition Dubnica nad Váhom, SCHOLA 2014, Inovácie vo výchove a vzdelávaní – trendy v odborovej didaktike, p. 522-532, 11 pp. 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-89732-15-9
Keywords (in Czech) Participativní metody, inscenační metoda, simulace sociální reality, domácí násilí, ztvárňování rolí, pedagogická dokumentace, zpětná vazba.
Keywords in English Participatory methods, staging method, simulation of the social reality, domestic violence, physical representation of roles, expert argumentation, feedback.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: JUDr. Mgr. Ing. Kateřina Šmejkalová, PhD., učo 5699. Changed: 3/12/2014 12:35.
Abstract
Příspěvek se zabývá problematikou výuky sociálních vztahů, s kterými se setkavají při výkonu povolání příslušníci Policie ČR. Autorka na konkrétní vyučované sociální realitě a to řešení případů domácího násilí, hodnotí zavedení participativní metody do výuky příslušníků Policie ČR. Participativní metodou lze ověřit různé teoretické, intelektuální i praktické dovednosti aktérů zaměstnání, jejichž úroveň v konečném důsledku ovlivní celkovou míru úspěšnosti řešení simulovaného případu.
Abstract (in English)
This paper deals with the teaching of social relations , which we encounter in the exercise of the profession by police. The author taught in a particular social reality and to deal with cases of domestic violence , assesses the implementation of participatory methods in the teaching of police officers . Using participatory method we can verify the various theoretical, intellectual and practical skills of actors employment, the level ultimately affects the overall success rate of solving simulated case.
PrintDisplayed: 6/10/2024 10:27