2014
Výuka technické grafiky s využitím výpočetní techniky na ZŠ
HODIS, Zdeněk, Petr VYBÍRAL, Jiří HRBÁČEK, Martin KUČERA, Sylva VINKLOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Výuka technické grafiky s využitím výpočetní techniky na ZŠ
Název anglicky
Education of technical design using computer technology at the primary school
Autoři
HODIS, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí), Petr VYBÍRAL (203 Česká republika, domácí), Jiří HRBÁČEK (203 Česká republika, domácí), Martin KUČERA (203 Česká republika, domácí) a Sylva VINKLOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
2014. vyd. Olomouc, Trendy ve vzdělávání informační technologie a technické vzdělávání „TVV 2014“ mezinárodní vědecko-odborná konference, od s. 188-191, 4 s. 2014
Nakladatel
agentura gevak s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00077646
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-86768-89-2
Klíčová slova anglicky
Information Technology; CAD; Education at the Primary School
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 12. 2014 13:44, Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.
V originále
Článek obsahuje výstupy z teoretické vědecké studie z oblasti technického kreslení na ZŠ. Předložený příspěvek ukazuje využití počítače k základům výuky technického kreslení na ZŠ. V rámci informačních technologií byla žákům na ZŠ Mšec představena možnost vytváření grafických nákresů s využitím specializovaného CAD programu. Žáci se seznámili se základními příkazy programu progeCAD a základy kreslení v tomto programu. Formou skupinově vedeného rozhovoru byly zjišťovány poznatky k problematice CAD a následně byly výsledky rozhovorů analyzovány.
Anglicky
The article includes the theoretical output of scientific studies in technical drawing at the primary school. This contribution shows the use of computers for teaching the fundamentals of technical drawing at the primary school. Within information technology were pupils at primary schools Mšec introduced the ability to create graphical drawings using specialized CAD program. Students become familiar with the basic program commands progeCAD and basics of drawing in this program. Form a group of the interview were collected knowledge on the issue of CAD and were subsequently analyzed results of interviews.