2013
Meziprostory. Interspaces. Zwischenräume
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Jiří HAVLÍČEK, Petr KUNČÍK, Lenka GUMULEC, Ondřej NAVRÁTIL et. al.Základní údaje
Originální název
Meziprostory. Interspaces. Zwischenräume
Název česky
Meziprostory. Interspaces. Zwischenräume
Název anglicky
Interspaces.
Autoři
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Jiří HAVLÍČEK, Petr KUNČÍK, Lenka GUMULEC, Ondřej NAVRÁTIL, Petr KOVÁŘ, Táňa ŠEDOVÁ, Kateřina PLESNÍKOVÁ, Marta KOVÁŘOVÁ, Eva DEL RISCO KOUPOVÁ, Radka VEJRYCHOVÁ, Darina HLINKOVÁ, Jana REICHEL, Martina NOVÁKOVÁ, Veronika DROBNÁ a David MEDEK
Vydání
1. vyd. Brno, 306 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-6654-0
Klíčová slova česky
intermedialita; mezioborovost; výtvarné umění; výtvarná pedagogika; odborné výtvarné školy; vzdělávání; inovace umění a edukace
Klíčová slova anglicky
intermediality; interdisciplinarity; art; art pedagogy; professional art school; education; innovation and arts education
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 5. 2016 12:22, Dana Nesnídalová
V originále
Odborná kniha, na níž jsou zainteresováni zejména studenti doktorského studijního programu Výtvarná výchova – specializace v pedagogice shrnuje specifický výzkum realizovaný v rámci disertačních projektů. Metodologie výzkumu vychází převážně z kvalitativních přístupů, jako jsou reflexívní dialog, případová studie, akční výzkum. Autoři vycházeli při koncipování designu výzkumu z cílů a zaměření svých vlastních disertací. Kniha pojednává o povaze prostorů mezi nejrůznějšími teoretickými humanitními disciplínami i mezi obory praktické výtvarné činnosti, které se vztahují k otázkám prezentace a vnímání výtvarného umění a edukace. Mimo to se autoři věnují také problémům vlivu externího prostředí na utváření cílů výchovy uměním, řeší interdisciplinární přesahy zvolených dílčích témat a vliv nových médií na umělecko-pedagogickou činnost.
Anglicky
Monograph on which they are involved mainly students doctoral program Art - specialization in pedagogy summarizes specific research carried out within the dissertation projects. Research methodology is based mainly on qualitative approaches, such as reflective dialogue, case studies, action research. The authors started in conceiving the design of the research objectives and focus their own dissertations. The book discusses the nature of the spaces between the various theoretical humanities disciplines and between disciplines of practical art activities, which relate to issues of presentation and perception of art and education. In addition, the authors also deal with issues of influence of the external environment on the formation of arts education goals, solve interdisciplinary overlaps selected sub-themes and the impact of new media on artistic and educational activities.
Návaznosti
MUNI/A/0928/2013, interní kód MU |
|