HORKÁ, Hana, Veronika RODOVÁ a Ivana CHYBOVÁ. Poznávání přírody v předškolním věku. In Zora Syslová, Veronika Rodová. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 59-69. ISBN 978-80-210-7370-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Poznávání přírody v předškolním věku
Název anglicky Learning about nature in preschool age
Autoři HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Veronika RODOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Ivana CHYBOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás, od s. 59-69, 11 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00077708
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7370-8
Klíčová slova česky Ekosociální teorie vzdělávání; biofilní orientace vzdělávání; přírodní zahrada; vztah k přírodě
Klíčová slova anglicky Eco-social theory of education; biophilic education; natural garden; relationship to nature
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 13. 3. 2015 11:29.
Anotace
Příspěvek přináší příklady formování vztahu dětí k přírodě v přírodní zahradě mateřské školy. V návaznosti na cíle předškolního vzdělávání ve smyslu biofilní orientace uvádí terénní nálezy z výzkumného šetření. Výsledky výzkumu potvrzují přínos přírodní zahrady pro rozvíjení potřeby kontaktu s přírodou, pro utváření estetického a etického postoje a adaptace na přírodní podmínky.
Anotace anglicky
This paper presents examples of the formation of children’s relationship to nature in a natural garden at a kindergarten. Following the goals of preschool education in terms of the Biophiled orientation presented findings from field research. The results od research confirmed benefit of natural garden for the form of a need for contact with nature, aesthetic and ethical attitudes and adaptation to natural conditions.
Návaznosti
MUNI/A/0926/2013, interní kód MUNázev: Znalostní báze učitelství a její reflexe
Investor: Masarykova univerzita, Znalostní báze učitelství a její reflexe, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 19:21