k 2014

Learning Tasks in Science Instruction and Textbooks in the Czech Republic: A Comparative Review of Research Methods

ČEŠKOVÁ, Tereza a Veronika LOKAJÍČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Learning Tasks in Science Instruction and Textbooks in the Czech Republic: A Comparative Review of Research Methods

Název česky

Učební úlohy ve výuce a v učebnicích přírodovědných předmětů v České republice: Komparativní přehled výzkumných metod

Autoři

ČEŠKOVÁ, Tereza a Veronika LOKAJÍČKOVÁ

Vydání

ECER 2014, 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Učební úlohy, výuka, učebnice, komparativní přehled, metody výzkumu

Klíčová slova anglicky

Learning tasks, instruction, texbooks, comparative review, research methods

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 12. 12. 2014 13:18, Mgr. Tereza Češková, Ph.D.

Anotace

V originále

The aim of our paper was to review the research methods used in research on learning tasks in primary and lower secondary Science instruction realized in the Czech Republic during last 25 years to present and to summarize selected results. In order to find relevant studies for our review, we searched the ANL database of the National Library of the Czech Republic. The 23 relevant studies were reviewed comparatively. We analysed research methods and selected results from the perspective of the cognitive level of tasks and questions.

Česky

Cílem našeho posteru bylo vytvořit přehled metod použitých během posledních 25 let při výzkumu učebních úloh ve výuce přírodovědných předmětů na českých ZŠ. Relevantní studie byly vyhledány v databázi ANL. 23 relevantních studií bylo komparativně nahlédnuto z hlediska užitých metod zkoumání a vybraných výsledků týkajících se kognitivní úrovně otázek a úloh.