JANÍK, Miroslav, Karolína PEŠKOVÁ and Tomáš JANÍK. Standardy pro učitelské vzdělávání jako cesta ke kvalitě: reflexe vývoje ve Spolkové republice Německo (Standards for Teacher Education as a Road towards Quality: Reflections on Development in Germany). Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2014, vol. 8, No 3, p. 47-70. ISSN 1802-4637. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1212714, author = {Janík, Miroslav and Pešková, Karolína and Janík, Tomáš}, article_location = {Praha}, article_number = {3}, keywords = {standards;teacher education;quality of education;evaluation}, language = {cze}, issn = {1802-4637}, journal = {Orbis Scholae}, title = {Standardy pro učitelské vzdělávání jako cesta ke kvalitě: reflexe vývoje ve Spolkové republice Německo}, volume = {8}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1212714 AU - Janík, Miroslav - Pešková, Karolína - Janík, Tomáš PY - 2014 TI - Standardy pro učitelské vzdělávání jako cesta ke kvalitě: reflexe vývoje ve Spolkové republice Německo JF - Orbis Scholae VL - 8 IS - 3 SP - 47-70 EP - 47-70 PB - Karolinum SN - 18024637 KW - standards;teacher education;quality of education;evaluation N2 - Studie je analýzou koncepce a vývoje Standardů pro učitelské vzdělávání, které jsou ve Spolkové republice Německo vytvářeny na objednávku Konference ministrů kultury (KMK). Jejich deklarovaným cílem je zvýšit kvalitu ve vzdělávání prostřednictvím vymezení a ověřování kompetencí absolventů učitelství a souvisejících evaluací učitelského vzdělávání. V tomto textu je analyzován vývoj problematiky z pohledu badatelů stojících vně daný systém a v závěru je vztahován k situaci v České republice. V úvodu jsou předloženy základní informace o kontextu problematiky, tj. o učitelském vzdělávání v Německu. Následně jsou popsána teoretická východiska KMK standardů a rozebrána na pozadí přístupu tzv. nového řízení. Poté jsou standardy na konkrétních příkladech představeny. V závěrečné části je uvedeno, jak se situace kolem standardizace učitelského vzdělávání dále vyvíjela, co bylo přijímáno pozitivně a co se stalo předmětem kritiky. ER -
JANÍK, Miroslav, Karolína PEŠKOVÁ and Tomáš JANÍK. Standardy pro učitelské vzdělávání jako cesta ke kvalitě: reflexe vývoje ve Spolkové republice Německo (Standards for Teacher Education as a~Road towards Quality: Reflections on Development in Germany). \textit{Orbis Scholae}. Praha: Karolinum, 2014, vol.~8, No~3, p.~47-70. ISSN~1802-4637.
|