TŮMA, František, Michaela PÍŠOVÁ, Petr NAJVAR a Věra JANÍKOVÁ. Expert teachers’ interactive cognition: An analysis of stimulated recall. New Educational Review. 2014, roč. 36, č. 2, s. 289-299. ISSN 1732-6729.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Expert teachers’ interactive cognition: An analysis of stimulated recall.
Název česky Interaktivní kognice učitelů expertů: analýza stimulovaného vybavování
Autoři TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí) a Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání New Educational Review, 2014, 1732-6729.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00074191
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky interaktivní kognice; stimulované vybavování, didaktická znalost obsahu, výuka cizích jazyků
Klíčová slova anglicky interactive cognition; stimulated recall; pedagogical content knowledge; foreign language teaching
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 2. 4. 2019 10:07.
Anotace
The presented study focuses on the interactive cognition of expert teachers during their teaching. 16 foreign language teachers’ lessons were videotaped and the teachers were asked to reveal their interactive cognition through a stimulated recall interview. The verbal protocols were then analyzed in the light of argumentation analysis and the claims were subject to content analysis. The results showed that individual teachers varied greatly as regards their percentages of stimulated recall as well as other aspects of their interactive cognition, which supports the prototypical view of teacher expertise.
Anotace česky
Studie se zaměřuje na interaktivní kognici učitelů při výuce. U 16 učitelů expertů jsme na video zaznamenali jejich výuku a pomocí stimulovaného vybavování jsme elicitovali jejich myšlení při výuce a o výuce. Na protokolech stimulovaného vybavování jsme poté provedli argumentační a obsahovou analýzu.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
GAP407/11/0234, projekt VaVNázev: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
NER-interactiveCognition   Verze souboru Tůma, F. 15. 12. 2014

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1213300/NER-interactiveCognition
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1213300/NER-interactiveCognition
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1213300/NER-interactiveCognition?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1213300/NER-interactiveCognition?info
Vloženo
Po 15. 12. 2014 12:02, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281
  • osoba doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232
  • osoba doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100
  • osoba prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281
  • osoba doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232
  • osoba doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100
  • osoba prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445
Atributy
 

NER-interactiveCognition

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1213300/NER-interactiveCognition
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1213300/NER-interactiveCognition
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
353 KB
Hash md5
350b0ca91a3dc892ac130c0cc473601c
Vloženo
Po 15. 12. 2014 12:02

NER-interactiveCognition.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1213300/NER-interactiveCognition.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1213300/NER-interactiveCognition.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
25,6 KB
Hash md5
368ee6a5c214be6a8b8e91b8f3828093
Vloženo
Po 15. 12. 2014 12:05
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 29. 5. 2024 07:02