2014
Expert teachers’ interactive cognition: An analysis of stimulated recall.
TŮMA, František, Michaela PÍŠOVÁ, Petr NAJVAR a Věra JANÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Expert teachers’ interactive cognition: An analysis of stimulated recall.
Název česky
Interaktivní kognice učitelů expertů: analýza stimulovaného vybavování
Autoři
TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí) a Věra JANÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
New Educational Review, 2014, 1732-6729
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00074191
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
interaktivní kognice; stimulované vybavování, didaktická znalost obsahu, výuka cizích jazyků
Klíčová slova anglicky
interactive cognition; stimulated recall; pedagogical content knowledge; foreign language teaching
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2019 10:07, Dana Nesnídalová
V originále
The presented study focuses on the interactive cognition of expert teachers during their teaching. 16 foreign language teachers’ lessons were videotaped and the teachers were asked to reveal their interactive cognition through a stimulated recall interview. The verbal protocols were then analyzed in the light of argumentation analysis and the claims were subject to content analysis. The results showed that individual teachers varied greatly as regards their percentages of stimulated recall as well as other aspects of their interactive cognition, which supports the prototypical view of teacher expertise.
Česky
Studie se zaměřuje na interaktivní kognici učitelů při výuce. U 16 učitelů expertů jsme na video zaznamenali jejich výuku a pomocí stimulovaného vybavování jsme elicitovali jejich myšlení při výuce a o výuce. Na protokolech stimulovaného vybavování jsme poté provedli argumentační a obsahovou analýzu.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaV |
| ||
GAP407/11/0234, projekt VaV |
|