PEŠKOVÁ, Karolína, Tomáš JANKO, Michal LUPAČ, Karel ŠEVČÍK, Tomáš DOLEŽAL, Josef MORAVEC, Pavla SÝKOROVÁ a Tereza ČEŠKOVÁ. Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 132 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 38. ISBN 978-80-210-7582-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění
Název anglicky Curriculum of primary and lower secondary school: methodological approaches and empirical findings
Autoři PEŠKOVÁ, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš JANKO (203 Česká republika, domácí), Michal LUPAČ (203 Česká republika, domácí), Karel ŠEVČÍK (203 Česká republika, domácí), Tomáš DOLEŽAL (203 Česká republika, domácí), Josef MORAVEC (203 Česká republika, domácí), Pavla SÝKOROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Tereza ČEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Brno, 132 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 38, 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00077769
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7582-5
Klíčová slova česky kurikulum; základní škola; metodologický přístup; teoretický rámec; empirická zjištění
Klíčová slova anglicky curriculum; primary and lower secondary school; methodological approach; theoretical framework; empirical findings
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 28. 5. 2015 15:28.
Anotace
V odborné knize jsou rozpracovány teoretické rámce, metodologické přístupy a výzkumné nástroje umožňující realizovat výzkum různých forem existence kurikula (především projektovaného kurikula). V jednotlivých kapitolách jsou řešena výzkumná témata jako komparace kurikula tělesné výchovy, finanční gramotnost v kurikulu, názory žáků na elektronické učebnice, rozvíjení kompetence k řešení problémů v hodinách přírodovědy ad. Zastřešujícím a výchozím kurikulárním dokumentem pro tuto knihu je přitom Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, v rámci nějž se většina autorů kapitol vymezuje. Kniha výzkumně pokrývá různé formy existence kurikula (především projektované a realizované kurikulum) a prezentuje návrhy a realizace různých fází výzkumných šetření.
Anotace anglicky
The monograph introduces theoretical background, methodological approaches and research instruments for research into various forms of curriculum (especially planned curriculum). Individual chapters discuss topics such as comparative research of curricular documents of Physical education, financial literacy in the curriculum, pupils’ views on e-textbooks, development of the problem-solving competence in Science etc. The main curricular document most of the authors of the book refer to is the Framework Educational Programme for Elementary Education. The monograph covers research into different forms of curriculum (especially planned and realized curriculum) and presents designs and realisation of various phases of investigations.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
MUNI/A/0813/2013, interní kód MUNázev: Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Akronym: KUME 2014)
Investor: Masarykova univerzita, Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
MUNI/B/0931/2013, interní kód MUNázev: Cyklus konferencí k problematice kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání (Akronym: CYKO)
Investor: Masarykova univerzita, Cyklus konferencí k problematice kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
VytisknoutZobrazeno: 15. 8. 2024 12:28