Detailed Information on Publication Record
2014
Obsahové proměny kurikula brněnské muzeologie v letech 1964-2014
MRÁZOVÁ, Lenka and Lucie JAGOŠOVÁBasic information
Original name
Obsahové proměny kurikula brněnské muzeologie v letech 1964-2014
Name in Czech
Obsahové proměny kurikula brněnské muzeologie v letech 1964-2014
Name (in English)
The Transformation of Curriculum Content of Museum Studies in Brno 1964-2014
Authors
MRÁZOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lucie JAGOŠOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Museologica Brunensia, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1805-4722
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/14:00077783
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
výuka muzeologie; Masarykova univerzita; kurikulum; Zbyněk Z. Stránský
Keywords in English
muselogy education; Masaryk university; curriculum; Zbyněk Z. Stránský
Tags
Reviewed
Změněno: 14/1/2019 14:26, Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
V originále
Brněnská muzeologie, byť v různorodých formálních podobách, patří k nejstarším univerzitním výukovým střediskům ve světě. Od svého založení stojí na propracovaném Stránského systému muzeologie jako vědní disciplíny, na reflexi soudobých teoretických konceptů a zároveň zohledňuje aktuální potřeby muzejní praxe. Článek sleduje obsahové proměny kurikula studia muzeologie na Masarykově univerzitě v průběhu uplynulých padesáti let.
In English
Museum studies in Brno (although in varied formal shapes) belong to the oldest university educational centres in the world. Since its foundation it stands on Stránský's elaborated system of museum studies as a scientific discipline, on reflection of contemporary theoretical concepts and at the same time it takes into account the current needs of museological practice. This article follows the transformation of curriculum content of Museum studies at Masaryk university during past fifty years.