2014
Inovace v sociálním podnikání
ŽÍTEK, Vladimír a Viktorie KLÍMOVÁZákladní údaje
Originální název
Inovace v sociálním podnikání
Název anglicky
Innovations in social entrepreneurship
Autoři
ŽÍTEK, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí) a Viktorie KLÍMOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Banská Bystrica, Vzdelávanie ako determinant rozvoja sociálneho podnikania. Zborník vedeckých štúdií. od s. 1-5, 5 s. 2014
Nakladatel
Belianum, Ekonomická fakulta UMB
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14560/14:00077803
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-557-0748-8
Klíčová slova česky
inovace; sociální podnikání; znevýhodněné osoby
Klíčová slova anglicky
innovation; social entrepreneurship; disadvantaged people
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2015 12:05, doc. Ing. Viktorie Klímová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou tvorby inovací v sociálních podnicích. Na jedné straně dokládá, že sociální podniky zcela běžně inovace zavádějí, na straně druhé identifikuje potenciál pro jejich realizaci. Situace je vlastně obdobná, jako v komerčních firmách, skutečnost, že cílem sociálního podnikání není primárně (nebo jen) zisk, na tom příliš nemění. Existenci inovativních přístupů lze doložit na příkladech fungujících podniků. Míra tvorby inovací je však značně podmíněna osobou ředitele/vedoucího podniku, počtem zaměstnanců a jejich strukturou, resp. charakterem či příčinou jejich sociálního znevýhodnění.
Anglicky
The article deals with the issue of launching of innovations in social enterprises. On the first hand it proves, that social enterprises commonly introduces new innovations, on the second hand it identifies potential for their implementation. Actually, the situation is similar to the situation in commercial firms and the fact that social enterprise is not (or not only) aimed at profit does not alter too much. It is possible to illustrate the existence of innovative approaches on the examples of functioning enterprises. The rate of creation of innovations is conditioned by personality of director/ head of the enterprise, number of employees and their structure, or more precisely character or reason of their social disadvantage.
Návaznosti
MUNI/A/0783/2013, interní kód MU |
|