D 2014

Inovace v sociálním podnikání

ŽÍTEK, Vladimír a Viktorie KLÍMOVÁ

Základní údaje

Originální název

Inovace v sociálním podnikání

Název anglicky

Innovations in social entrepreneurship

Autoři

ŽÍTEK, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí) a Viktorie KLÍMOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Banská Bystrica, Vzdelávanie ako determinant rozvoja sociálneho podnikania. Zborník vedeckých štúdií. od s. 1-5, 5 s. 2014

Nakladatel

Belianum, Ekonomická fakulta UMB

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14560/14:00077803

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-557-0748-8

Klíčová slova česky

inovace; sociální podnikání; znevýhodněné osoby

Klíčová slova anglicky

innovation; social entrepreneurship; disadvantaged people

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 30. 1. 2015 12:05, doc. Ing. Viktorie Klímová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá problematikou tvorby inovací v sociálních podnicích. Na jedné straně dokládá, že sociální podniky zcela běžně inovace zavádějí, na straně druhé identifikuje potenciál pro jejich realizaci. Situace je vlastně obdobná, jako v komerčních firmách, skutečnost, že cílem sociálního podnikání není primárně (nebo jen) zisk, na tom příliš nemění. Existenci inovativních přístupů lze doložit na příkladech fungujících podniků. Míra tvorby inovací je však značně podmíněna osobou ředitele/vedoucího podniku, počtem zaměstnanců a jejich strukturou, resp. charakterem či příčinou jejich sociálního znevýhodnění.

Anglicky

The article deals with the issue of launching of innovations in social enterprises. On the first hand it proves, that social enterprises commonly introduces new innovations, on the second hand it identifies potential for their implementation. Actually, the situation is similar to the situation in commercial firms and the fact that social enterprise is not (or not only) aimed at profit does not alter too much. It is possible to illustrate the existence of innovative approaches on the examples of functioning enterprises. The rate of creation of innovations is conditioned by personality of director/ head of the enterprise, number of employees and their structure, or more precisely character or reason of their social disadvantage.

Návaznosti

MUNI/A/0783/2013, interní kód MU
Název: Role aktérů a význam nástrojů regionálního rozvoje v podmínkách znalostní ekonomiky (Akronym: RAVYZNARR)
Investor: Masarykova univerzita, Role aktérů a význam nástrojů regionálního rozvoje v podmínkách znalostní ekonomiky, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty