J 2015

Raising awareness of dyslexia

HANUŠOVÁ, Světlana a Naděžda VOJTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Raising awareness of dyslexia

Název česky

Zvyšování povědomí o dyslexii

Autoři

HANUŠOVÁ, Světlana a Naděžda VOJTKOVÁ

Vydání

IATEFL voices, Canterbury, Kent, The International Association of Teachers of English as a Foreign Language, 2015, 1814-3830

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

dyslexie; výuka anglického jazyka; poruchy učení; čtení a psaní

Klíčová slova anglicky

dyslexia; teaching English as a foreign language;specific learning differences; reading and writing

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 17. 3. 2016 11:44, Mgr. Naděžda Vojtková

Anotace

V originále

In the past, the specific learning difficulties of these learners often led to the students’ exemption from foreign language instruction. In the era of globalization and European integration the knowledge of foreign languages becomes increasingly important. The paper deals with the outcomes of DysTEFL project funded by EU whose main aim was to ensure that dyslexic learners successfully acquire necessary levels of foreign language competence.

Česky

Specifické poruchy učení vedly k minulosti k osvobození žáků od výuky cizích jazyků. V éře globalizace a evropské integrace toto již není představitelné. Příspěvek se zabývá výsledky projektu DysTEFL, který byl podpořen EU a jehož cílem bylo zajistit úspěšné osvojení angličtiny dyslektickými žáky.

Návaznosti

518466-LLP-1-2011-1-PL-COMENIU, interní kód MU
Název: Dyslexia for Teacher of English as a Foreign Language
Investor: Evropská unie, Dyslexia for Teacher of English as a Foreign Language, Multilaterální projekty