HANUŠOVÁ, Světlana, Klára KOSTKOVÁ a Michaela PÍŠOVÁ. Determinants of the development of foreign language teacher expertise. In 1st International Conference on Language Education and Research CLEaR2014. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Determinants of the development of foreign language teacher expertise
Název česky Determinanty rozvoje expertnosti učitele cizího jazyka
Autoři HANUŠOVÁ, Světlana, Klára KOSTKOVÁ a Michaela PÍŠOVÁ.
Vydání 1st International Conference on Language Education and Research CLEaR2014, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Profesní rozvoj; učitel cizího jazyka; narativní interview; expertnost učitele; subjektivní determinanty; objektivní determinanty
Klíčová slova anglicky Professional development; foreign language teacher; narrative interview; teacher expertise; subjective determinants; objective determinants
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 26. 1. 2015 21:45.
Anotace
The paper presents partial results a research project dealing with the nature of expertise of foreign language teachers. The last phase of the project was diachronically oriented and was aimed at identifying both subjective and objective determinants of the development of teacher expertise. The data were collected in narrative interviews with 8 teachers of English or German at Czech lower secondary schools. The results contribute to understanding of the processes of developing and maintaining expertise of foreign language teachers.
Anotace česky
Příspěvek prezentoval parciální výsledky výzkumné=ho projektu zaměřeného na expertnost učitelů cizího jazyka. Poslední fáze výzkumu byla diachronně orientovaná a zaměřená na subjektivní a objektivní determinanty rozvoje expertnosti učitele. Data byla získána z narativních interview s 8 učiteli angličtiny nebo němčiny na českých základních školách. Výsledky přispívají k porozumění procesům rozvoje a udržování expertnosti učitelů cizího jazyka.
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 05:21