PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ a Věra JANÍKOVÁ. The model of foreign language teacher expertise: a prototype view. In 1st International Conference on Language Education and Research CLEaR2014. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The model of foreign language teacher expertise: a prototype view
Název česky Model expertnosti učitele cizího jazyka: prototypový pohled
Autoři PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ a Věra JANÍKOVÁ.
Vydání 1st International Conference on Language Education and Research CLEaR2014, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Profesní rozvoj; učitel cizího jazyka; expertnost učitele; prototypový pohled
Klíčová slova anglicky Professional development; foreign language teacher; teacher expertise; prototype view
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 6. 3. 2015 16:19.
Anotace
The paper aims to present selected results of research into the nature of foreign language teacher expertise. The project was designed as a multiple case study, the sample included 30 teachers of English and German from Czech lower secondary schools. The results are presented in the form of teacher portraits which build on data from observations, semistructured interview, stimulated recall, etc. The portraits are illustrative of a prototype character of the empirical model of teacher expertise.
Anotace česky
Příspěvek prezentoval parciální výsledky výzkumného projektu zaměřeného na expertnost učitelů cizího jazyka. Projekt byl realizován jako vícečetná případová studie, vzorek zahrnoval 30 učitelů anglického nebo německého jazyka na českých základních školách. Výsledky jsou prezentovány formou portrétů učitelů, vytvořených na základě dat z observací, polostrukturovaných interview, stimulovaného vybavování atd. Portréty ilustrují prototypový charakter empirického modelu expertnosti učitele.
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 00:27