VÁLKOVÁ, Hana. HRA OD KOLÉBKY DO HROBU: ONTOGENEZE HRY A JEJÍ PARALELY VE SPORTU. In Petr Valach, Luboš Charvát. Sborník příspěvků s tématikou her v programech tělovýchovných procesů - HRY 2014. Plzeň: Katedra tělesné a sportovní výchovy Západočeské univerzity v Plzni 2014, 2014, s. 5-18. ISBN 978-80-261-0426-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název HRA OD KOLÉBKY DO HROBU: ONTOGENEZE HRY A JEJÍ PARALELY VE SPORTU
Název anglicky Game from the cradle to the grave: ontogeny of the game and its parallels IN SPORT
Autoři VÁLKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Plzeň, Sborník příspěvků s tématikou her v programech tělovýchovných procesů - HRY 2014, od s. 5-18, 14 s. 2014.
Nakladatel Katedra tělesné a sportovní výchovy Západočeské univerzity v Plzni 2014
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14510/14:00077928
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-261-0426-1
Klíčová slova česky sportografie; anticipační sporty; ontogeneze hry; sportovní vývoj
Klíčová slova anglicky sportography analyses; anticipative sports; ontogeneses of games; sports career
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Olga Krčmařová, učo 112373. Změněno: 31. 12. 2014 17:45.
Anotace
Východiskem příspěvku je konfrontace tří stěžejních typů lidské činnosti (práce – učení – hra). Je podán přehledu názorů na hru, a to nejen na hru pohybovou a sportovní. Všímá si aspektů členění her a podtrhuje vývojové hledisko psycho-sociální. Vývoj hry v životním průběhu pak je dáván do souvislosti s vývojem sportovní přípravy, především v anticipačních sportech. Z paralely vývoje hry vyplývají doporučení pro praxi v tréninku dětí a mládeže a pro minimalizaci deficitů ve hře dětí s postižením.
Anotace anglicky
The comparison of three crucial types of human activity (job – learning – games) is the background of the article. The survey of experts opinion on games, classification in general not only sports game sis presented. The psycho-social aspect is underlined in games assessment. Games classification of games in individual´s life-span is compared with games in life-span sports career, regarding anticipative sports particularly. The recommendation for children and youth sports training and for children with special needs are described with respect to parallel ontogenetic principles in the games development.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 04:57