D 2014

UČEBNÍ POMŮCKA PRO VÝUKU TECHNICKÉHO KRESLENÍ

JAŠÍČEK, Vojtěch

Základní údaje

Originální název

UČEBNÍ POMŮCKA PRO VÝUKU TECHNICKÉHO KRESLENÍ

Název česky

UČEBNÍ POMŮCKA PRO VÝUKU TECHNICKÉHO KRESLENÍ

Název anglicky

TEACHING TOOL FOR EDUCATION ENGINEERING DRAWING

Autoři

JAŠÍČEK, Vojtěch
odborný garant práce.

Vydání

1. vyd. Plzeň, Olympiáda techniky Plzeň 2014, od s. 79-83, 5 s. 2014

Nakladatel

Západočeská univerzita v Plzni

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-261-0372-1

Klíčová slova česky

technické kreslení; výuka; základní škola

Klíčová slova anglicky

ENGINEERING DRAWING; education; basic school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2015 08:49, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Anotace

V originále

Tato práce je zaměřena na návrh a vytvoření učební pomůcky, která by měla být nápomocna při výuce technického kreslení žáku druhého stupně základní školy. Touto pomůckou je tzv. promítací kout, jehož účelem je nácvik pravoúhlého promítání, což je jedna z nepoužívanějších projekcí v technické grafice vůbec. Využívá se nejen ve strojírenství, ale stavebnictví, elektrotechnice a jiných oborech lidské činnosti. Výrobek je tedy klíčovým aspektem pro demonstraci této problematiky a jeho zařazení do vyučování by mělo podle mého názoru mít vždy pozitivní výsledek.

Anglicky

This work focuses on the design and creation of teaching aids, which should assist in teaching technical drawing pupils of primary school. This tool is called the projection area, the purpose of which is to practice a rectangular projection, which is one of the most commonly used projections in technical graphics at all. It is used not only in engineering, but construction, electrical engineering and other fields of human activity. This subject is therefore a crucial aspect for a demonstration of this issue and its inclusion in teaching should in my opinion always positive.