2014
ROBOTIC SYSTEMS IN TECHNICAL EDUCATION
HRBÁČEK, Jiří, Martin KUČERA, Zdeněk HODIS, Robin HORÁK, Jiří STRACH et. al.Základní údaje
Originální název
ROBOTIC SYSTEMS IN TECHNICAL EDUCATION
Název česky
Robotické systémy v technické výchově
Autoři
HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Martin KUČERA (203 Česká republika, domácí), Zdeněk HODIS (203 Česká republika, domácí), Robin HORÁK (203 Česká republika, domácí) a Jiří STRACH (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Ostrava, Information and Communication Technology in Education. Proceedings, od s. 93-98, 6 s. 2014
Nakladatel
University of Ostrava
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00077946
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7464-561-7
Klíčová slova česky
technická výchova; technické předměty;robotika;robotické systémy
Klíčová slova anglicky
Technical education; technical subjects; robotics;robotic systems; voluntary courses; motivation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2015 11:50, Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.
Anotace
V originále
We can call the current situation concerning technology and crafts, without exaggeration, the "dark age technology." Masters that are able to pass their knowledge and skills on their apprentices are disappearing and crafts lost the social prestige. Knowledge can be preserved in books, electronic media, animations and movies, but experience and skills can be passed only if masters and their apprentices work together. We can’t wait for changes in legislation and social perspective on this issue. For several years, we are trying to find ways to bring the young generation back to technology. We are trying to rise interested in technology, we are trying to change attitudes and learn patience, diligence, consistency and precision. Our more than five-year work starts bearing fruit. This paper aims to briefly show some results of our research and suggest ways how to stop the current trend, or even reverse it.