D 2014

ROBOTIC SYSTEMS IN TECHNICAL EDUCATION

HRBÁČEK, Jiří, Martin KUČERA, Zdeněk HODIS, Robin HORÁK, Jiří STRACH et. al.

Základní údaje

Originální název

ROBOTIC SYSTEMS IN TECHNICAL EDUCATION

Název česky

Robotické systémy v technické výchově

Autoři

HRBÁČEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Martin KUČERA (203 Česká republika, domácí), Zdeněk HODIS (203 Česká republika, domácí), Robin HORÁK (203 Česká republika, domácí) a Jiří STRACH (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Ostrava, Information and Communication Technology in Education. Proceedings, od s. 93-98, 6 s. 2014

Nakladatel

University of Ostrava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00077946

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7464-561-7

Klíčová slova česky

technická výchova; technické předměty;robotika;robotické systémy

Klíčová slova anglicky

Technical education; technical subjects; robotics;robotic systems; voluntary courses; motivation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2015 11:50, Ing. Zdeněk Hodis, Ph.D.

Anotace

V originále

We can call the current situation concerning technology and crafts, without exaggeration, the "dark age technology." Masters that are able to pass their knowledge and skills on their apprentices are disappearing and crafts lost the social prestige. Knowledge can be preserved in books, electronic media, animations and movies, but experience and skills can be passed only if masters and their apprentices work together. We can’t wait for changes in legislation and social perspective on this issue. For several years, we are trying to find ways to bring the young generation back to technology. We are trying to rise interested in technology, we are trying to change attitudes and learn patience, diligence, consistency and precision. Our more than five-year work starts bearing fruit. This paper aims to briefly show some results of our research and suggest ways how to stop the current trend, or even reverse it.