2014
Intergenerational Learning Among Teachers: Interaction Perspective
NOVOTNÝ, Petr a Karla BRÜCKNEROVÁZákladní údaje
Originální název
Intergenerational Learning Among Teachers: Interaction Perspective
Název česky
Mezigenerační učení mezi učiteli z pohledu vzájemných interakcí
Autoři
NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Karla BRÜCKNEROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1803-7437
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/14:00074244
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
Teacher learning; intergenerational learning; learning interactions; theory of learning by Knut Illeris
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2015 21:12, Mgr. Vendula Hromádková
Anotace
V originále
The paper draws on the theory of learning by Knut Illeris to interpret data from qualitative research in intergenerational learning at Czech primary and secondary schools. It is focused on describing the forms of interaction through which intergenerational learning among teachers takes place, i.e., perception, transmission, experience, imitation, and participation. The results of the analysis are interpreted in the school context in order to show how interaction research may contribute to the analysis of intergenerational learning in a specific institution.
Návaznosti
GA13-07234S, projekt VaV |
|