J 2014

Intergenerational Learning Among Teachers: Interaction Perspective

NOVOTNÝ, Petr a Karla BRÜCKNEROVÁ

Základní údaje

Originální název

Intergenerational Learning Among Teachers: Interaction Perspective

Název česky

Mezigenerační učení mezi učiteli z pohledu vzájemných interakcí

Autoři

NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Karla BRÜCKNEROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2014, 1803-7437

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/14:00074244

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

Teacher learning; intergenerational learning; learning interactions; theory of learning by Knut Illeris

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2015 21:12, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

The paper draws on the theory of learning by Knut Illeris to interpret data from qualitative research in intergenerational learning at Czech primary and secondary schools. It is focused on describing the forms of interaction through which intergenerational learning among teachers takes place, i.e., perception, transmission, experience, imitation, and participation. The results of the analysis are interpreted in the school context in order to show how interaction research may contribute to the analysis of intergenerational learning in a specific institution.

Návaznosti

GA13-07234S, projekt VaV
Název: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích
Investor: Grantová agentura ČR, Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích