Detailed Information on Publication Record
2014
Spolupráce destinačních společností s aktéry cestovního ruchu
HOLEŠINSKÁ, AndreaBasic information
Original name
Spolupráce destinačních společností s aktéry cestovního ruchu
Name in Czech
Spolupráce destinačních společností s aktéry cestovního ruchu
Name (in English)
DMOs’ cooperation with stakeholders
Authors
HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 5. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků. Pavlov, 11.-12. září 2014. CD-ROM, p. 55-65, 11 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14560/14:00077955
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-210-7585-6
Keywords (in Czech)
spolupráce; destinační společnost (DMO); partnerství
Keywords in English
Cooperation; destination management organization (DMO); partnership
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 19/1/2015 09:48, Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D.
V originále
Spolupráce je základním kamenem destinačního managementu. Úkolem destinačních společností je spolupráci vytvářet a upevňovat. Díky spolupráci vznikají synergické efekty, které posilují konkurenceschopnost nejen aktérů cestovního ruchu, ale celé destinace. Čím vyspělejší spolupráce, potažmo destinačního managementu, tím lepší pozice destinace na trhu. Předmětem tohoto příspěvku je tedy spolupráce – její motivy, formy, způsob a intenzita (stupeň vyspělosti). Spolupráce mezi aktéry cestovního ruchu v destinaci je hodnocena z pohledu destinačních společností.
In English
Cooperation is a headstone of destination management. Therefore, the task of destination management organizations (DMOs) is to create and enhance the cooperation. Cooperation stimulates synergy that strengths competitiveness of both stakeholders and the destination as a whole. In other words, the more maturate the cooperation (destination management) is, the better position the destination has on the market. Thus, the object of the paper is cooperation – its motivation, forms, ways of practice and its intensity (level of maturity). Cooperation among stakeholders within a destination is evaluated from the DMOs’ perspective.
Links
MUNI/A/0853/2013, interní kód MU |
|