D 2014

Spolupráce destinačních společností s aktéry cestovního ruchu

HOLEŠINSKÁ, Andrea

Basic information

Original name

Spolupráce destinačních společností s aktéry cestovního ruchu

Name in Czech

Spolupráce destinačních společností s aktéry cestovního ruchu

Name (in English)

DMOs’ cooperation with stakeholders

Authors

HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 5. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků. Pavlov, 11.-12. září 2014. CD-ROM, p. 55-65, 11 pp. 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14560/14:00077955

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-210-7585-6

Keywords (in Czech)

spolupráce; destinační společnost (DMO); partnerství

Keywords in English

Cooperation; destination management organization (DMO); partnership

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 19/1/2015 09:48, Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D.

Abstract

V originále

Spolupráce je základním kamenem destinačního managementu. Úkolem destinačních společností je spolupráci vytvářet a upevňovat. Díky spolupráci vznikají synergické efekty, které posilují konkurenceschopnost nejen aktérů cestovního ruchu, ale celé destinace. Čím vyspělejší spolupráce, potažmo destinačního managementu, tím lepší pozice destinace na trhu. Předmětem tohoto příspěvku je tedy spolupráce – její motivy, formy, způsob a intenzita (stupeň vyspělosti). Spolupráce mezi aktéry cestovního ruchu v destinaci je hodnocena z pohledu destinačních společností.

In English

Cooperation is a headstone of destination management. Therefore, the task of destination management organizations (DMOs) is to create and enhance the cooperation. Cooperation stimulates synergy that strengths competitiveness of both stakeholders and the destination as a whole. In other words, the more maturate the cooperation (destination management) is, the better position the destination has on the market. Thus, the object of the paper is cooperation – its motivation, forms, ways of practice and its intensity (level of maturity). Cooperation among stakeholders within a destination is evaluated from the DMOs’ perspective.

Links

MUNI/A/0853/2013, interní kód MU
Name: Tourism destination governance v kontextu institucionálních směrů teorie regionálního rozvoje (Acronym: TDGISTRR)
Investor: Masaryk University, Category A