D 2014

Spolupráce destinačních společností s aktéry cestovního ruchu

HOLEŠINSKÁ, Andrea

Základní údaje

Originální název

Spolupráce destinačních společností s aktéry cestovního ruchu

Název česky

Spolupráce destinačních společností s aktéry cestovního ruchu

Název anglicky

DMOs’ cooperation with stakeholders

Autoři

HOLEŠINSKÁ, Andrea (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 5. mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu. Sborník příspěvků. Pavlov, 11.-12. září 2014. CD-ROM, od s. 55-65, 11 s. 2014

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14560/14:00077955

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-7585-6

Klíčová slova česky

spolupráce; destinační společnost (DMO); partnerství

Klíčová slova anglicky

Cooperation; destination management organization (DMO); partnership

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 1. 2015 09:48, Ing. Bc. Andrea Holešinská, Ph.D.

Anotace

V originále

Spolupráce je základním kamenem destinačního managementu. Úkolem destinačních společností je spolupráci vytvářet a upevňovat. Díky spolupráci vznikají synergické efekty, které posilují konkurenceschopnost nejen aktérů cestovního ruchu, ale celé destinace. Čím vyspělejší spolupráce, potažmo destinačního managementu, tím lepší pozice destinace na trhu. Předmětem tohoto příspěvku je tedy spolupráce – její motivy, formy, způsob a intenzita (stupeň vyspělosti). Spolupráce mezi aktéry cestovního ruchu v destinaci je hodnocena z pohledu destinačních společností.

Anglicky

Cooperation is a headstone of destination management. Therefore, the task of destination management organizations (DMOs) is to create and enhance the cooperation. Cooperation stimulates synergy that strengths competitiveness of both stakeholders and the destination as a whole. In other words, the more maturate the cooperation (destination management) is, the better position the destination has on the market. Thus, the object of the paper is cooperation – its motivation, forms, ways of practice and its intensity (level of maturity). Cooperation among stakeholders within a destination is evaluated from the DMOs’ perspective.

Návaznosti

MUNI/A/0853/2013, interní kód MU
Název: Tourism destination governance v kontextu institucionálních směrů teorie regionálního rozvoje (Akronym: TDGISTRR)
Investor: Masarykova univerzita, Tourism destination governance v kontextu institucionálních směrů teorie regionálního rozvoje, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty