DROZD, David. Performance Analysis and (Con)Temporary Theatre Praxis – Some Notes on Czech Specifics. In Aktuální otázky analýzy inscenace/představení In memoriam prof. PhDr. Bořivoj Srba, DrSc., Brno, 21.-22.listopadu 2014. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Performance Analysis and (Con)Temporary Theatre Praxis – Some Notes on Czech Specifics
Název česky Analýza inscenace a současná divadelní tvorba - několik poznámek k českým specifikům
Autoři DROZD, David (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Aktuální otázky analýzy inscenace/představení In memoriam prof. PhDr. Bořivoj Srba, DrSc., Brno, 21.-22.listopadu 2014, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/14:00074249
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky analýza inscenace; Pražský lingvistický kroužek; autorský subjekt; Bořivoj Srba
Klíčová slova anglicky performance analysis; Prague Linguistic Circle; authorial subject; Bořivoj Srba
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 12. 3. 2015 07:39.
Anotace
We see performance analysis today as an established field, formed in 60ties, stemming especially from theatre semiotics, later being enriched by phenomenological and performative approaches. In Czech context term "performance analysis" is introduced in early 90ties, but of course analytical approach to theatre production/performance appears much earlier. I will try trace its origins back to 60ties (and maybe even further to inter-war period and Prague School theory), with special attention to intertwining of theoretical and practical approach to theatre art, dialogue between artists and theoreticians.
Anotace česky
Dnes vnímáme analýzu inscenace jako zavedený obor, který se formoval v šedesátých letech především na základě divadelní sémiotiky a později byl obohacen fenomenologickými a performativními přístupy. V českém kontextu byl termín „analýza inscenace“ („performance analysis“) představen na počátku devadesátých let, ale analytický přístup k divadelní inscenaci se samozřejmě objevuje mnohem dříve. Pokusím se sledovat jeho počátky v šedesátých letech (možná už v meziválečném období a v teoretických pojednáních Pražského lingvistického kroužku) se zvláštní pozorností věnovanou prolínajícímu se teoretickému a praktickému přístupu k divadelnímu umění a dialogu mezi umělci a teoretiky.
Návaznosti
GAP409/11/1082, projekt VaVNázev: Český divadelní strukturalismus: souvislosti a potenciál
Investor: Grantová agentura ČR, Český divadelní strukturalismus: souvislosti a potenciál
VytisknoutZobrazeno: 26. 8. 2024 00:23