PÍŠOVÁ, Michaela a Petr NAJVAR. Prototypový charakter expertnosti: ilustrace životními příběhy a komplexními ‘profily‘ učitelů. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Prototypový charakter expertnosti: ilustrace životními příběhy a komplexními ‘profily‘ učitelů
Název česky Prototypový charakter expertnosti: ilustrace životními příběhy a komplexními ‘profily‘ učitelů
Název anglicky Prototype character of expertise: illustration through life stories and complex profiles of teachers
Autoři PÍŠOVÁ, Michaela a Petr NAJVAR.
Vydání 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učitel expert; vícečetná případová studie; živorní příběhy; profily; prototypový model expertnosti
Klíčová slova anglicky expert teacher; multiple case study; life stories; profiles; prototype model of expertise
Změnil Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 4. 1. 2015 14:33.
Anotace
Prezentace shrnuje některé výsledky komplexního výzkumu, jenž stavěl na designu vícečetné případové studie. Výsledky jsou jednak prezentovány formou tzv. portrétů, které pracují s daty získanými skrze pozorování výuky, polostrukturované rozhovory, stimulované vybavování a další výzkumné procedury, jednak ilustrativně prezentovány jako tzv. životní příběhy učitelů, prezentující data z hloubkových rozhovorů. Výsledky mohou být interpretovány s oporou o prototypový model expertnosti učitelů (Sternberg & Horvath, 1995).
Anotace anglicky
The presentations sums up some of the outcomes of a complex research designed as a multiple case-study. The results are presented firstly in the form of the so-called portraits that encapsulate data from observations of teachers´performances, semistructured interviews, stimulated recall and further research procedures. Secondly, teachers´ life stories derived from narrative interviews are offered. The results may be interpreted with the support of a prototype view of expertise (Sternberg & Horvath, 1995).
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 03:30